Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İletişimin tanımlanması ve unsurları
Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta
İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim.
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta
Kültürlerarası iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta
Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.)
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta
Mesleki yazışma teknikleri
Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta
Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı
Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta
Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi
Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta
Örgütsel iletişim
Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta
Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta
Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi
Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2
Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3
İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4
Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.