Bu ders kapsamında mikroorganizmaların tanımlanması, mikroorganizmaların metabolik görevleri, çevre ile ilgili ilişkileri, hücresel farklılıkları, evrimsel süreçte rolleri, hayat ağacının tanımlanması ve ana domenler arasındaki farkların ayırt edilmesi, klinik mikrobiyoloji ve epidemiyolojinin tanımlanması, immunoloji ve viroloji ile ilgili temel kavramların kazandırılması ve mikrobiyolojinin uygulamalı alanlarının tartışılması amaçlanmaktadır
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan Meriç
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Hergün, MOBIGEN, Ataköy Kampüs 4349
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, vaka analizi
Temel Kaynaklar
Brock Biology of Microorganisms, 11e/12e, Madigan / Martinko / Dunlap / Clark (ISBN: 0-13-219226-8), 2007-2008
Microbiology, an introduction, 10 e, Funke/Case/Tortora, 2011
http://www.microbiologyplace.com/
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mikrobiyolojinin tarihsel gelişimi
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
2. Hafta
Mikroorganizmaların morfolojik ve sitolojik özelliklerinin karşılaştırılaması
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
3. Hafta
Mikrobiyal metabolizmanın tanımlanması
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
4. Hafta
Mikroorganizmalar arası ilişkiler
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
5. Hafta
Konak - Mikroorganizma ilişkisi
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
6. Hafta
Bakterilerin virülans faktörleri
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
7. Hafta
Ara sınav
Analiz, sentez
8. Hafta
Bakteri genetiği
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
9. Hafta
Antimikrobiyal maddeler ve mikroorganizmaların kontrolü
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
10. Hafta
Virüsler, pandemiler, epidemiyoloji
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
11. Hafta
Mantarlar
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
12. Hafta
Protozoonlar
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
13. Hafta
Bağışıklık
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
14. Hafta
Endüstiriyal mikroorganizmalar ve Çevre mikrobiyolojisi
Sözlü sunum, video gösterimi, tartışma
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
5
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Mikrobiyal hayat formlarının birbirleri ve yüksek organizmalar ile farklarının öğrenilmesi
Evrimsel süreçte prokaryotik ve ökaryotik organizmaların hayat ağacı üzerindeki 3 domen olarak özelliklerinin tanımlanabilmesi ve metabolik farklılıklarının gösterilebilmesi
ÖÇ-4
Mikroorganizmaların klinik mikrobiyoloji, epidemiyoloji, immunoloji ve viroloji bakış açısı ile değerlendirilebilmesi
ÖÇ-5
Mikrobiyolojinin uygulamalı alanlarının (endüstri, gıda, çevre, biyoteknoloji gibi) tanımlanarak, çevresel etkilerinin ürün bazlı değerlendirilebilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.