Bitki moleküler biyolojisi ve biyoteknolojisi alanında araştırma yapmak ya da çalışmak isteyen öğrencilere bitki büyüme ve gelişimini kontrol eden bitki büyüme hormonlarını tanıtmaktır. Ayrıca bu maddelerin özellikle bitki farklılaşmasını moleküler düzeyde nasıl etkilediğini öğretebilmektir. Böylelikle bitki biyoteknolojisi uygulamalarında bu hormonların ne şekilde kullanılması gerektiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Seyhan Altun
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her gün, MBG Bölümü, Atakoy Kampus
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
ppt sunumları, video ve animasyonlar , öğretim üyesi ve öğrenci merkezli sunumlar
Narcin Palavan-Unsal, Bitki Büyüme Maddeleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları 1993
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hormon tanımlanması, bitki hormonlarının sınıflandırılması
Sözlü anlatım
2. Hafta
Oksinlerin keşfi, kimyasal yapıları, biyosentez yolları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Oksinlerin fizyolojik etkileri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Gibberellinlerin kimyasal yapıları, biyosentez yolu, çimlenmeye etkileri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Gibberellinlerin bitki büyüme ve gelişmesindeki önemleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sitokininlerin keşfi, sitokininlerin kimyasal yapıları ve sınıflandırılması, biyosentezleri, fizyolojik etkileri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Absisik asidin kimyasal yapısı, biyosentezi, fizyolojik etkileri
Ara sınav
Sözlü anlatım
Değerlendirme
8. Hafta
Etilenin keşfi, biyosentezi, meyve olgunlaşmasına, absisyona, senesense etkileri
Sözlü anlatım
9. Hafta
Brassinosteroidlerin keşfi, kimyasal yapısı, biyosentezi ve fizyolojik cevapları
Sözlü anlatım
10. Hafta
Jasmonik asidin kimyasal yapısı, biyosentezi ve bitki savunmasına moleküler düzeyde cevapları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Salisilik asit, biyosentezi, patojen infeksiyonu ile ilişkisi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Endojenik büyüme düzenleyicileri olarak poliaminler
Ara sınav
Sözlü anlatım
Değerlendirme
13. Hafta
Sebze ve meyvelerde hasat sonrasında bitki hormonlarındaki değişiklikler
Doğal ve yapay bitki büyüme düzenleyicilerinin tarımda kullanımları
Sözlü anlatım
14. Hafta
Bitki hormonlarının doku kültüründe ve mikropropogasyonda kullanımları
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
1. Hormon tanımının ve bitki hormonlarının sınıflandırılmasının öğretilmesi
ÖÇ-2
2. Oksinlerin kimyasal yapılarının, biyosentezlerinin, fizyolojik etkilerinin moleküler düzeyde öğretilmesi
ÖÇ-3
3. Gibberellinlerin kimyasal yapılarının, biyosentezlerinin, çimlenme ve büyümeye etkilerinin öğretilmesi
ÖÇ-4
4. Sitokininlerin biyosentezlerinin, etkilerinin, bitki doku kültüründe kullanımlarının öğretilmesi
ÖÇ-5
5. Absisik asidin kimyasal yapısının, biyosentezinin ve büyümeye etkilerinin öğretilmesi
ÖÇ-6
6. Etilenin kimyasal yapısı, biyosentezi, fizyolojik etkilerinin öğretilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.