Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Moleküler Biyoloji Teknikleri II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBG6003 6 Moleküler Biyoloji Teknikleri II 0/0/6 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Moleküler biyoloji tekniklerinin analiz temellerini öğrenmek, bu teknikleri laboratuvar koşullarında uygulayabilmek, uygulama sonuçlarının değerlendirilmesini gerçekleştirebilmek, yazılı olarak ifade edip tartışabilmek ve laboratuvar uygulamasının optimizasyonunu gerçekleştirebilmek
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ayhan Şahin, Dr. Öğr. Üyesi Pelin Özfiliz Kılbaş
Asistanlar Arş. Gör. Pelin Özfiliz, Arş. Gör. Dr. Burcu Ayhan Şahin, Arş. Gör. Tamer Gümüş
Ders Gün,Saat ve Yeri Henüz belli değil
Görüşme Saatleri ve Yeri Her gün, MOBIGEN, Ataköy yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

- Öğretmen merkezli bilgisayar sunumu

- Anlatım

- Tartışma

- Laboratuvar uygulaması

- Laboratuvar raporu hazırlama

- Ödevler

- Öğrenci araştırma sunumları

Temel Kaynaklar

1. Editörler Güler Temizkan ve Nazlı Arda, Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul, 2007 (ISBN: 9789754205831)

2. Editörler Atilla Özalpan ve Narçin P. Ünsal, Genomik Uygulamalar, T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, İstambul, 2008

3. Dale, von Schantz, From Genes to Genomes: Concepts and Applicaitons of DNA Technology, 2nd Edition,  John Wiley & Sons, Ltd, USA, 2007 (ISBN: 9780470017340)

4. Joe Sambrook, Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Third Edition,  (January 15, 2001

 
Diğer Kaynaklar www.sciencedirect.com

www.ncbi.nlm.nih.gov
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Organik moleküllerle ilgiligenel bilgi: RNA ve protein çalışmalarında genel kullanım için hazırlanması gereken stok solüsyonlar Sözlü anlatım; Laboratuvar
2. Hafta Memeli hücrelerinden Trizol kullanarak RNA izolasyonu ve izole edilen RNA'ların spektral analizi ve Agaroz Jel Elektroforezinde gösterilmesi Sözlü anlatım; Laboratuvar
3. Hafta Bitkilerden Trizol kullanarak RNA izolasyonu ve izole edilen RNA'ların spektral analizi ve Agaroz Jel Elektroforezinde gösterilmesi Sözlü anlatım; Laboratuvar
4. Hafta İzole edilen RNA'ların cDNA çevrilmesi, cDNA kalıp olarak kullanılarak RT-PCR yapılması ve jelde görüntülenmesi Sözlü anlatım; Laboratuvar; Rapor
5. Hafta İzole edilen RNA'ların cDNA çevrilmesi, cDNA kalıp olarak kullanılarak RT-PCR yapılması ve jelde görüntülenmesi Sözlü anlatım; Laboratuvar
6. Hafta Memeli örneklerinden elde edilen qRT-PCR ile gösterilmesi Sözlü anlatım; Laboratuvar
7. Hafta Bitki örneklerinden elde edilen qRT-PCR ile gösterilmesi Sözlü anlatım; Rapor
8. Hafta Ara Sınav I Ara Sınav I
9. Hafta Bitkilerden Protein İzolasyonu, Bradford Yöntemi, Jel Görüntüleme Sözlü anlatım; Laboratuvar; Rapor
10. Hafta Memeli Hücrelerinden Protein İzolasyonu, Bradford Yöntemi, SDS-PAGE Sözlü anlatım; Laboratuvar
11. Hafta Immunoblotlama, Görüntüleme, strip atma, trouble shooting, IP Sözlü anlatım; Laboratuvar; Rapor
12. Hafta 2D Jel Elektroforezi Sözlü anlatım; Laboratuvar
13. Hafta HPLC Sözlü anlatım; Laboratuvar; Rapor
14. Hafta ELISA Sözlü Anlatım, Laboratuvar
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 2 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 30


ÖÇ-1Moleküler biyolojide kullanılan genel yöntemlerin analiz yapma temellerini anlayabilme.
ÖÇ-2Laboratuvar uygulamaları için gereken hesaplamaların tamamını gerçekleştirebilme.
ÖÇ-3Laboratuvar uygulaması ile elde edilen sonuçların ilgili analiz yöntemini temel alarak yorumlayabilme ve bu sonuçları temel alarak uygulamanın optimizasyonunu yapabilme.
ÖÇ-4RNA izolasyonu ve ilgili kantifikasyon ve görüntüleme yöntemlerini laboratuvarda kendi başına uygulayabilecek duruma gelebilme.
ÖÇ-5Protein izolasyonu, jel görüntülemesi, kantifikasyonu ve Western blotlama gibi ileri analiz yöntemlerini laboratuvarda kendi başına uygulayabilecek duruma gelebilme.
ÖÇ-6Laboratuvar uygulamalarında elde edilen sonuçları anlaşılır bir rapor halinde hazırlayıp sunabilme.
ÖÇ-7Moleküler biyolojide karşılaşılan problemler için gerekli deneysel uygulamayı seçebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
ÖÇ-8Güncel bilimsel araştırma yayınlarını amaca ulaşmak için yapılan deneysel planlama, elde edilen sonuçların yorumlanması, sonuçlardan yola çıkarak ileri deneysel uygulamaların belirlenmesi gibi yaklaşımlarla analiz edebilme, kavrayabilme ve araştırma sonuçlarını bilgisayar ortamında hazırlayarak sunum yapabilme.
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5             
ÖÇ 6             
ÖÇ 7             
ÖÇ 8