Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Doku Mühendisliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBG7008 Doku Mühendisliği 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Doku Mühendisliği dersinin amacı, birçok çalışma disiplininin bilgi birikimin bir araya gelmesi ile hücre temelli terapotik yaklaşımlar, kullanılan biyouyumlu malzemeler ve tasarımları, doku mimarisi ve temel taşları hücrelerin karakteristikleri, kök hücrelerin bu süreçte rolü, doku ve organlara yönelik güncel uygulamalar ile birlikte doku mühendisliği ürünlerinin ortaya çıkarılmasında etik yaklaşımların tartışılmasıdır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Literatür takibi yapabilecek kadar İngilizce bilgisi, sunum tekniklerine hakimiyet
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Seyhan Altun
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar -Robert Lanza, Principles of tissue engineering, 3rd edition
Diğer Kaynaklar -Okunması zorunlu makaleler 


Langer R. Tissue engineering, Molecular Therapy 1:1, 12-15, 2000

http://www.seas.upenn.edu/~chenlab/pdf/05_ChenScience97.pdf

-Takip edilmesi önerilen web sayfaları

http://tissue-engineering.net/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hücre ve doku mühendisliğine giriş, hücre temelli terapotik yaklaşımlar ve etik tartışmalar Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Doku dinamiklerinin analizi, doku ve hücre homeostası, hücresel bileşenlerin sinyal mekanizmalarının tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Hücre dışı matris elemanları (ECM) ve benzer materyallerin doku mühendisliğinde kullanımı Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Hücre dışı matris elemanları ve biyouyumlu materyallerin tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta Hücre kaynaklarının tanımlanması, hücre kültürü teknikleri ve hücre farklılaşması: 2d ve 3d kültür tiplerinin doku mühendisliğinde önemi Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Kök hücrelerin potansiyel doku mühendisliğinde kullanılabilirliklerinin gösterimi Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta Ara sınav Sentez ve analiz
8. Hafta Doku mühendisliği mimarisi Sözlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
9. Hafta Kontrollü salınım stratejileri özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
10. Hafta Deri doku mühendisliği özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
11. Hafta Kıkırdak doku mühendisliği özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
12. Hafta Kemik doku mühendisliği özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
13. Hafta Sinir doku mühendisliği özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
14. Hafta Organ sistemleri doku mühendisliği ve etik yaklaşımlar özlü anlatım, tartışma, literatür araştırma ve seçilen bir makalenin sınıfta tartışılması
15. Hafta Final Haftası Analiz ve sentez
16. Hafta Final Haftası Analiz ve sentez
17. Hafta Final Haftası Proje teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Doku mühendisliğinin tanımını yapabilmek, ürünleri hakkında örnekler verebilmek
ÖÇ-2Hücre temelli terapotik yaklaşımlar için hücre karakteristiklerinin ayrımlanabilmesi, hücre mikroçevresinin bileşenlerinin tanımlanabilmesi, hücre büyüme kinetiği ve kontrolünün sağlanması için koşulların belirlenebilmesi
ÖÇ-32 boyutlu hücre kültürü ortamı ile 3 boyutlu hücre kültürü ortamı arasındaki farkları ifade edebilmek, hücrelerden doku ortamına geçiş için biyouyumlu malzemelerin temel özelliklerinin tanımlanabilmesi
ÖÇ-4Doku dinamiklerinin ve kök hücrelerin doku mühendisliğinde uygulama alanlarının ifade edilebilmesi
ÖÇ-5Bağ doku, sinir doku, kardiyovasküler sistem mühendisliği gibi örneklerin etik unsurlar ile birlikte örnekleri hakkında öğrendiklerini ifade edebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5