Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Almanca II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDD2001 2 Almanca II 3/0/0 Z Almanca 3
Dersin Amacı
Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
 A1.2  yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam ve proje teslimi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 16.00-18.45,4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 13.00-14.30,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Analitik düşünmeyi geliştirici, etkileşime ve interaktif uygulamaya dayalı
Temel Kaynaklar -
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1  Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache Lesenovelle
Diğer Kaynaklar Dersin hocası tarafından  hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu Komünikasyona dayalı
2. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, Komünikasyona dayalı
3. Hafta kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma Komünikasyona dayalı
4. Hafta Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı Komünikasyona dayalı
5. Hafta İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, kira, metrekare, mekan betimleme Komünikasyona dayalı
6. Hafta şehir içi , şehir dışı oturma , iyelik zamiri Komünikasyona dayalı
7. Hafta Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
8. Hafta Ara Sınav Komünikasyona dayalı
9. Hafta Bileşik sözcükler, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
10. Hafta Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları Komünikasyona dayalı
11. Hafta Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
12. Hafta sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı Komünikasyona dayalı
13. Hafta Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi Komünikasyona dayalı
14. Hafta Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme Komünikasyona dayalı
15. Hafta İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar Komünikasyona dayalı
16. Hafta Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinalar Komünikasyona dayalı
17. Hafta İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2Farklı olana saygı
ÖÇ-3Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-4 Farklı stratejileri kullanma ve farklı olana saygı
ÖÇ-5Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--