Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji kavramlarının öğrenilmesi, nanoteknolojik ürünler ve kullanım alanlarının kavranması, biyonanogörüntüleme sistemlerinin karşılatılması ve mesleki alanlarda biyonanoteknolojik gelişmelerin araştırılması
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
İyi derecede ingilizce bilgisi.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Seyhan Altun
Asistanlar
Henüz belirlenmedi
Ders Gün,Saat ve Yeri
Henüz belirlenmedi
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her gün, Ataköy Kampüsü, MOBİGEN
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
- Plenty of Room for Biology at the Bottom, Introduction to Bionanotechnology , Ehud Gazit , Imperial College Press
- Bionanotechnology –Global Prospects, David E.Reisner, CRC Press
- Bionanotechnology-Elisabeth S.Papzoglou, Aravind Paryhasarathy, Morgan& Claypool Publishers
- Nanobiotechnology , concepts , applications and perspectives, C.M Niemeyer, C.A. Mirkin, WILEY-VCH
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji (Klasik Biyoteknoloji, Modern Biyoteknoloji ve Nanoteknoloji ve Biyoteknolojinin ara kesiti Biyonanoteknoloji)
Sözlü Sunum
2. Hafta
Nanoteknolojiye giriş: Mikro boyut ve kısıtları, Nano boyutun tanımı ve önemi, Nanoteknoloji ile üretilen malzemeler (Karbon Nanotüpler, Karbon Fullerenler, Kuantum Parçacıklar, Nanopartiküller (Altin, Gumus, Silika ve Titanyum gibi), Magnetik Nanopartikuller ve Nanoiplikler, nanoçubuklar)
Sözlü Sunum
3. Hafta
Doğada nanoboyutta biyolojik birleşme (Biyolojide kendiliğinden birleşme ve kendiliğinden organizasyon süreci, Viruslerin, fosfolipid membranların, bakteriyel S tabakaların ve hücre iskeletinin orgnizasyonu, Biyolojik Nanomotorlar)
Sözlü Sunum
4. Hafta
Nanometrik Biyolojik Birleşmede etkileşimin Moleküler ve Kimyasal temelleri, Moleküler Tanıma ve Biyolojik Yapıların Oluşması
Biyonanoteknoloji ve uygulama alanları (DNA ve protein nanoyapılar nedir? DNA ve protein temelli elektronik uygulamalar, DNA arrayleri, DNA-Nanomekanik araçlar, DNA temelli bilgi depoları)
Sözlü Sunum
8. Hafta
Biyonano görüntüleme (Biyofonksiyonel nanoparkitüllerin Raman Spektroskopi ve Yüzey Plasmon Spektroskopisinde kullanılması)
Biyonanoteknolojinin biyoanalizde uygulamaları, Kuantum parçacıkların biyolojik işaretlemede kullanılması, Altın partiküllerinin biyobarkod olarak kullanım alanları
Sözlü Sunum
11. Hafta
Biyonanoteknoloji ve biyomalzemeler
Sözlü Sunum
12. Hafta
Kanser tedavisinde ve kök hücre uygulamalarında biyonanoteknolojik yaklaşımlar
Sözlü Sunum
13. Hafta
Biyonanoteknolojinin gelecekteki açılımları ve Nanotoksikoloji
Sözlü Sunum
14. Hafta
Proje Sunumları
Sözlü Sunum
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
ÖÇ-1 Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji terimleri ve kullanım alanlarının kavranması
ÖÇ-2
ÖÇ-2 Biyonanomalzemeler, tipleri ve kullanım alanlarının mesleki alanda kullanımının ve öneminin öğrenilmesi
ÖÇ-3
ÖÇ-3 Biyonanogörüntüleme ve çeşitlerinin özümsenmesi ve kullanım alanlarının araştırılması
ÖÇ-4
ÖÇ-4 Güncel biyonanobiyoteknolojik gelişimlerin irdelenmesi ve mesleki alanda kullanılabilirliklerinin farkına varabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.