Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Moleküler Biyoloji ve Genetik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Transgenik Hayvan Modelleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBG7013 Transgenik Hayvan Modelleri 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Deney Hayvanlarının Laboratuvar alt yapısı, işleyişi ve tekniklerinin seçili model hayvan modellerininde öğretilmesi, Genom editing [Cre/Lox, TALEN, Zink Finger, CRISPR/Cas9] yöntemleri ile transgenik nematot, zebrafish, amfibi, fare, sıçan, domuz ve primat modellerinin oluşturulmasının makaleler eşliğinde eğitilmesidir.   
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri 14:00-15:00 Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Powerpoint sunum

- Video gösterimi

- Konu ile ilgili bilimsel makale okuma 
Temel Kaynaklar  - Carl A. Pinkert-Transgenic Animal Technology, Third Edition: A Laboratory Handbook Jul 7, 2014
-  Transgenic Animal Technology: A Laboratory Handbook, Carl A. Pinkert, 2012
- Transgenic Animals,  Louis-Marie Houdebine, 1997
- Targeted Genome Editing Using Site-Specific Nucleases: ZFNs, TALENs, and the CRISPR/Cas9 System, Takashi Yamamoto , 2015
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Transgenik Hayvan Modellerine Giriş Sözlü Sunum, makale okuma
2. Hafta Deney Hayvanları Laboratuvarı Ortam, düzen ve hayvan bakım ve koruma koşulları Sözlü Sunum, makale okuma
3. Hafta Gen Transferi: Omurgasız, Zebrabalığı Sözlü Sunum, makale okuma
4. Hafta Gen Transferi: Kuş Embriyosu Sözlü Sunum, makale okuma
5. Hafta Gen Transferi: Memeli Embriyosu Sözlü Sunum, makale okuma
6. Hafta Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme: Zinc Finger Sözlü Sunum, makale okuma
7. Hafta Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme: TALEN Teknolojisi Sözlü Sunum, makale okuma
8. Hafta Vize
9. Hafta Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme: CRISPR/Cas9 teknolojisi Sözlü Sunum, makale okuma
10. Hafta Genom Editing Teknolojisi ile transgenik C.elegans üretimi konulu makale okuma Sözlü Sunum, makale okuma
11. Hafta Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Drosophila üretimi konulu makale okuma Sözlü Sunum, makale okuma
12. Hafta Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Zebra balığı üretimi konulu makale okuma Sözlü Sunum, makale okuma
13. Hafta Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Fare/Sıçan üretimi konulu makale okuma Sözlü Sunum, makale okuma
14. Hafta Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Maymun/ Domuz üretimi konulu makale okuma Sözlü Sunum, makale okuma
15. Hafta Proje sunum Sözlü sunum, makale okuma
16. Hafta Proje sunum Sözlü sunum, makale okuma
17. Hafta Final Sözlü sunum, makale okuma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Hayvan Laboratuvar alt yapısı, prensipleri, teknikleri ile sterilizasyon koşullarının öğretilmesi
ÖÇ-2Laboratuvarda çalışılan hayvan modellerinin [nematot, zebrafish,hamster, tavşan, amfibi, fare, sıçan, domuz ve primat] çalışma prensip ve tekniklerinin öğrenilmesi
ÖÇ-3Transgenik Hayvan Modellerinin üretim yöntemleri, başarı ve olası aksiliklerin eğitilmesi
ÖÇ-4Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzenleme (Genome Editing) yöntemlerinin [Cre/Lox, TALEN, ZFN, CRISPR/CAS9] öğrenilmesi
ÖÇ-5Transgenik nematot, zebrafish, fare, sıçan, amfibi, tavşan, domuz ve primat üretilmesinin benimsenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13
ÖÇ 1             
ÖÇ 2             
ÖÇ 3             
ÖÇ 4             
ÖÇ 5