Deney Hayvanlarının Laboratuvar alt yapısı, işleyişi ve tekniklerinin seçili model hayvan modellerininde öğretilmesi, Genom editing [Cre/Lox, TALEN, Zink Finger, CRISPR/Cas9] yöntemleri ile transgenik nematot, zebrafish, amfibi, fare, sıçan, domuz ve primat modellerinin oluşturulmasının makaleler eşliğinde eğitilmesidir.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Rencüzoğulları
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
14:00-15:00 Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Powerpoint sunum
- Video gösterimi
- Konu ile ilgili bilimsel makale okuma
Temel Kaynaklar
- Carl A. Pinkert-Transgenic Animal Technology, Third Edition: A Laboratory Handbook Jul 7, 2014
- Transgenic Animal Technology: A Laboratory Handbook, Carl A. Pinkert, 2012
- Transgenic Animals, Louis-Marie Houdebine, 1997
- Targeted Genome Editing Using Site-Specific Nucleases: ZFNs, TALENs, and the CRISPR/Cas9 System, Takashi Yamamoto , 2015
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Transgenik Hayvan Modellerine Giriş
Sözlü Sunum, makale okuma
2. Hafta
Deney Hayvanları Laboratuvarı Ortam, düzen ve hayvan bakım ve koruma koşulları
Sözlü Sunum, makale okuma
3. Hafta
Gen Transferi: Omurgasız, Zebrabalığı
Sözlü Sunum, makale okuma
4. Hafta
Gen Transferi: Kuş Embriyosu
Sözlü Sunum, makale okuma
5. Hafta
Gen Transferi: Memeli Embriyosu
Sözlü Sunum, makale okuma
6. Hafta
Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme: Zinc Finger
Sözlü Sunum, makale okuma
7. Hafta
Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme:
TALEN Teknolojisi
Sözlü Sunum, makale okuma
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzeltme:
CRISPR/Cas9 teknolojisi
Sözlü Sunum, makale okuma
10. Hafta
Genom Editing Teknolojisi ile transgenik C.elegans üretimi konulu makale okuma
Sözlü Sunum, makale okuma
11. Hafta
Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Drosophila üretimi konulu makale okuma
Sözlü Sunum, makale okuma
12. Hafta
Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Zebra balığı üretimi konulu makale okuma
Sözlü Sunum, makale okuma
13. Hafta
Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Fare/Sıçan üretimi konulu makale okuma
Sözlü Sunum, makale okuma
14. Hafta
Genom Editing Teknolojisi ile transgenik Maymun/ Domuz üretimi konulu makale okuma
Sözlü Sunum, makale okuma
15. Hafta
Proje sunum
Sözlü sunum, makale okuma
16. Hafta
Proje sunum
Sözlü sunum, makale okuma
17. Hafta
Final
Sözlü sunum, makale okuma
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Hayvan Laboratuvar alt yapısı, prensipleri, teknikleri ile sterilizasyon koşullarının öğretilmesi
ÖÇ-2
Laboratuvarda çalışılan hayvan modellerinin [nematot, zebrafish,hamster, tavşan, amfibi, fare, sıçan, domuz ve primat] çalışma prensip ve tekniklerinin öğrenilmesi
ÖÇ-3
Transgenik Hayvan Modellerinin üretim yöntemleri, başarı ve olası aksiliklerin eğitilmesi
ÖÇ-4
Transgenik Hayvan Modellerinde Genom Düzenleme (Genome Editing) yöntemlerinin [Cre/Lox, TALEN, ZFN, CRISPR/CAS9] öğrenilmesi
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.