Farmakogenetik kavramı ve içeriğini, farmakolojinin tedavideki yeri ve önemi, ilaç etkilerinde bireysel farklılığa yol açabilecek genetik ve çevresel faktörler, reseptör polimorfizmin kavramının ve gen ekspresyonunun belirlenmesinde kullanılan öntemlerin öğretilmesi, fenotipleme ve genotipleme yöntemleri, kişiye özel ilaç tasarımı, ilaçlara direnç gözterme konuları hakkında bilgi sahibi olunması
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Özge Çelik
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Henüz belli değil.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Her gün, CATS platformu online görüşme.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim üyesi ve öğrenci merkezli sunum
Temel Kaynaklar
1. Pharmacogenetics, Kinetics, and dynamics for personalized medicine 1 Pap/Psc Edition by Kisor David F., Kane, Michael D., Sprague, Jon E., Talbot, published by Jones&Bartlett Learning (2013)
2. Principles of Pharmacogenetics and Pharmacogenomics Hardcover-January 23, 2012 by Russ B. Altman (Ed.), David Flockhart Ed.), David B. Goldstein (Ed.)
3. Pharmacogenetics and Individualized Therapy Hardcover-May 8, 2012 by Anke-Hilse Maitland van der Zee (Ed.), Ann K. Daly (Ed.)
4. Pharmacogenetics Hardcover-May 16, 2006 by Ian P. Hall (Ed.), Munir Pirmohamed (Ed.)
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Farmakogenetik ve farmakogenomik tanım ve temel konular
Sözlü sunum
2. Hafta
Farmakokinetik; absorbsiyon, dağılım, metabolizma ve atılım
Sözlü sunum
3. Hafta
İlaç farmakogenetiğinde genetik ve çevresel streslere bağlı değişiklikler
Sözlü sunum
4. Hafta
İlaç farmakogenetiğinde genetik ve çevresel streslere bağlı değişiklikler
Sözlü sunum
5. Hafta
Farmakogenetik ve gen ekspresyon polimorfizm yöntemi, çeşitleri ve analizi, mutasyonlar
Sözlü sunum
6. Hafta
Fenotipleme ve genotipleme yöntemleri
Sözlü sunum
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
İlaç metabolizması ve genetik polimorfizm
Sözlü sunum
9. Hafta
İlaç yanıtında ve ilaç geliştirmede farmakogenetiğin önemi
Sözlü sunum
10. Hafta
Kişiye özel ilaç tasarımında dinamik ve kinetik
Sözlü sunum
11. Hafta
İlaç metabolizmasında yer alan enzimler
Sözlü sunum
12. Hafta
İlaçlara direnç geliştirme ve farmakogenetik
Sözlü sunum
13. Hafta
Sunumlar
Sözlü sunum
14. Hafta
Sunumlar
Sözlü Sunum
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Projeler
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Farmakogenetik ile ilgili kavramları öğrenmek
ÖÇ-2
İlaç farmakokinetiğinde genetik faktörler bağlı değişliklikler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3
İlaç farmakodinamiğinde genetik faktörlere bağlı değişikliklerhakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-4
Farmakogenetiğin ilaç geliştirmedeki önemini ve hedeflerini betimlemek
ÖÇ-5
Bireye özgü tedavi hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.