Hesap çizelgelerinin temel kavramları hakkında bilgi ve kişisel bilgisayarda hesap çizelgeleri ile çalışabilme becerisi kazandırmayı hedefler. Grafik ve sunum programlarını kullanarak araştırmalarını profesyonel dosyalar haline getirmek ve sunum dosyası üreterek bilgilerini aktarmak, karşılaştığı problemlere çözümler bulmak. Veri tabanının ne olduğunu ve nasıl organize edildiğini anlamak, veri tabanı oluşturmak ve sorgular yaparak raporlar elde etmek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Uzaktan Eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
CATS Meetings
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.
Anlatılan konuların bilgisayar ortamında uygulanması.
Seçilen konularda öğrencilerin araştırma yapması.
Öğrencilerin araştırdıkları konuları elektronik ortamda metin ve sunum haline getirmesi.
Temel Kaynaklar
Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011.
Diğer Kaynaklar
Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)
Windows 7 ve Ms Office 2010, Hayrettin Üçüncü, Alfa Yayınları, İstanbul, 2011.
Bilgisayara Giriş, Faruk Çubukçu, Gama Basım Yayım Dağıtım, Yayın Yılı: 2011; 726sayfa.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
11. Hafta
Now, Option, Vlookup, Hlookup, Combo Box ve uygulamalar.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
12. Hafta
Access veri tabanına giriş. Nesneler, tablo, Form ve Rapor oluşturmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
13. Hafta
Veri tabanı oluşturmak, OLE Object, Text Object, Rapor. Sorgularda SQL kodlarını kullanmak, tabloyu excel 'e aktarmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
14. Hafta
Birden fazla tablo ile çalışmak, sorgu ile tablo oluşturmak ve Access uygulaması.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Office uygulamaları; excel ve access yazılımlarını kullanabilir, elektronik ortamda profesyonel uygulamalar üretebilir, anlatabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-2
ÖÇ-2 Hesap çizelgelerinin temel kavramları hakkında bilgi ve kişisel bilgisayarda hesap çizelgeleri ile çalışabilme becerisi kazanır.
ÖÇ-3
Grafik ve sunum programlarını kullanarak araştırmalarını profesyonel dosyalar haline getirebilir, karşılaştığı problemlere çözümler bulabilir.
ÖÇ-4
Veri tabanının ne olduğunu ve nasıl organize edildiğini anlayabilir, tartışabilir.
ÖÇ-5
Ürettiği hesap çizelgesi ve veri tabanı uygulamalarını sunabilir, tartışabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.