Ülkemizde biyogirişimci sayılarının arttırılabilmesi amacı ile mezuniyet öncesi lisans öğrencilerinin konu hakkında temel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. Bu süreç ile derse katılan öğrenciler,biyolojinin bir iş planı olarak nasıl kullanılabileceğinin tartışılması, biyogirişimcilik, biyoteknolojik girişimcilik ifadelerinin hangi uygulamaları kapsadığı, girişimcilik ekosistemindeki destek mekanizmaları, biyotenolojik girişimcilikte fikri sinai mülki haklar, Türkiye ve Dünya'daki inovatif örnekler, startup ve spinoff tanımları, bir fikrin ticarileştirilme serüveni, tekmer, teknopark kavramı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Özge Çelik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 10.00-12.00
CATS platformu ile %100 uzaktan eğitim
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ataköy Kampüs
Cats online görüşme
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sunum, demonstrasyon, proje
Temel Kaynaklar
-Biotechnology Entrepreneurship
Starting, Managing, and Leading Biotech Companies, Edited by: Craig Shimasaki ISBN: 978-0-12-404730-3 -Introduction to Biotech Entrepreneurship: From Idea to Business
A European Perspective
Editors: Matei, Florentina, Zirra, Daniela (Eds.)
ISBN 978-3-030-22141-6
Diğer Kaynaklar
-From Science to Business, Preparing Female Scientists and Engineers for Successful Transitions into Entrepreneurship, National Academies Press (US); 2012 Jul 31. ISBN-13: 978-0-309-25609-4ISBN-10: 0-309-25609-7
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Biyogirişim nedir, biyogirişimci kimdir?
Sunu
2. Hafta
Biyolojik bilimlerde arge inovasyon ilişkisi
Sunu
3. Hafta
Fikrin iş fikrine dönüşmesi 1
Demostrasyon
4. Hafta
Fikrin iş fikrine dönüşmesi 2
Demostrasyon
5. Hafta
Örnek girişimler vaka inceleme
Sunu
6. Hafta
Örnek girişimler vaka inceleme
Sunu
7. Hafta
Arasınav
Geri çağırma, sentez
8. Hafta
Fikrin korunması ile ilgili ilkeler
Sunu
9. Hafta
Fikrin korunması ile ilgili ilkeler
Sunu
10. Hafta
Startup ve spinoff tanımları
Sunu
11. Hafta
Türkiye de ve dünyada biyogirişim süreçleri
Sunu
12. Hafta
Destek ve teşvik mekanızmaları
Demonstrasyon
13. Hafta
Proje sunumları
Sunu, demonstrasyon
14. Hafta
Final
Geri çağırma, sentez, analiz
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
15
Kısa sınav(lar)
1
10
Projeler
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
ÖÇ-1
I. Biyogirişim tanımı yapabilmektedir
ÖÇ-2
II. Biyogirişimcilik ile ilgili ulusal ve uluslararası süreçler ile ilgili bilgi sahibidir
ÖÇ-3
III. Girişimcilik projesi kavramını bilmektedir
ÖÇ-4
IV. Teknopark, Tekmer, Kuluçka Merkezi kavramlarını tanımlayabilmektedir.
ÖÇ-5
V. Arge süreçlerinden girişimciliğe geçen iş zaman kavramını tanımlayabilmektedir.
ÖÇ-6
VI. Fikrin korunma süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fizik, kimya ve biyoloji gibi temel bilimlerden elde edilen verileri moleküler biyoloji ve genetiğin kapsadığı tüm alanlarla ilgili problemlere uygulayabilme.
PÇ-2
Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili tüm problemleri tanımlama, modelleme ve çözüm yolları üretme becerisi.
PÇ-3
Tanımlanan problem doğrultusunda analitik yöntemlerle süreci başlatabilme, ilerletebilme ve sonuçlandırma yetisi.
PÇ-4
Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün başlıca çalışma alanı olan canlılar hakkında var olan tüm bilgileri genel anlamda kavrama yetisi.
PÇ-5
Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma.
PÇ-6
Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
PÇ-7
Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel teknikleri ve hesaplama yöntemlerini kullanabilme.
PÇ-8
Ulusal veya uluslar arası toplumsal sorunlara çözüm odaklı, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasını uyumlu bir şekilde yapabilme ve en az bir yabancı dili mesleği ile ilgili kullanabilme yetisi
PÇ-9
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
PÇ-10
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
PÇ-11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
PÇ-12
Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, alanı ve ilgili alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme.