Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek fen ve sosyal bilimler ilgili matematiksel problemleri çözmek ve analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gökhan Halimoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 13:00 - 16:50 - ik2A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Uygulama ve Ödev.
Temel Kaynaklar
-Temel Matematik , Cilt I, Cilt II,Prof.Dr. Mahmut Kartal, Doç.Dr. Yalçın Karagöz, Yrd.Doç.Dr. Zafer Kartal, Nobel Yayınevi.
-Thomas Kalkülüs, Cilt I, Gerge B.Thomas, M.D. Weir, Çeviri Editörü : Mustafa Bayram, 2010, Pearson,ISBN:978-605-4248-65-0.
Diğer Kaynaklar
-Sağlık Bilimciler ve Biyologlar için Matematik, Prof.Dr. Rüstem Kaya, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yayınları, 2008, ISBN 978-975-7936-62-6.
-Matematik I Cilt I," Calculus Early Transcendentals, Dennis G.Zill-Waren S.Wraght" tan Çeviri, Prof Dr. Naci CANGÜL.
-SCHAUM’S OUTLINE, İşletme ve İktisat için matematiksel Yöntemler, Edward T. Dowling, Çeviri:Doç.Dr.Ö Faruk Çolak-M.Yıldırım, Nobel Yayınları, 1993, ISBN 975-591-369-6
-Mathematical Applications. For the Management, Life, and Social Sciences, 8th Edition, Ronald J. Harshbarger, James J. Reynolds, (2006), Houghton Mifflin Company, ISBN 13:978-0-618-65421-5.
-College Mathematics for the Managerial, Life, and Social Sciences, 7th Edition, Soo T. Tan, (2007), Thomson Learning, Inc., ISBN-13: 978-0-495-01583-3.
- Calculus for business, economics, and the social and life sciences — Brief 10th ed. / Laurence D. Hoffmann, Gerald L. Bradley, 2010, The McGraw-Hill Companies.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar, Rasyonel sayılar ve Ondalık Kesirler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
2. Hafta
Sayı Sistemleri ve Basamak Kavramları, Taban Aritmetiği
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Üslü Sayılar, Köklü Sayılar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Asal Çarpanlar, Tam Bölen Sayısı, Bölme ve Bölünebilme
Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Faktöriyel, OBEB OKEK
Sözlü Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer
Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Oran Orantı, Özdeşlikler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Kümeler, İşlem
Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Modüler Aritmetik, Fonksiyonlar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Permütasyon, Kombinasyon
Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Olasılık
Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Problemler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
14. Hafta
Sayısal Mantık
Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bazı matematiksel terim ve kavramları tanımlar ve kullanır.
ÖÇ-2
Matematiksel kavram ve teknikleri fen ve sosyal bilimlerle ilgili problemlere uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ-3
Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir.
ÖÇ-4
Matematik gerektiren diğer dersler için matematiksel altyapıya sahip olur.
ÖÇ-5
Deneylerden (veya anketlerden) elde edilen verilerin grafiğini çizer ve bunları formüle eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.