Bu dersin amacı; insan kaynakları planlaması, aday araştırma ve bulma, iş görüşmesi ve işgören seçimi, uygunluğa dayalı seçim, iş görüşmelerinde politik yetinin etkisi, oryantasyon (işe alıştırma), işyeri koşulları ve kurum kültürü, performans değerlendirme gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
-En İyi Elemanı İşe Almak ve Elde Tutmak, 2009, Richard Luecke, Harvard Business Press, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
-İş Yaşamında Politik Yeti, 2009, Gerald R. Ferris, Sherry L. Davidson, Pamela L. Perrewe, Salim Atay, Davies-Black Publishing, Namar Yayınları (ss. 61-99).
-İnsan Kaynakları Yönetimi, 2009 (4. Baskı), İ. Ü. İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı, Beta Yayıncılık (ss. 47-160, ss. 209-263).
-İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, 2009 (4. Baskı), Demet Gürüz ve Gaye Özdemir Yaylacı, MediaCat Kitapları (ss. 95-160, ss. 209-229).
- Cascio, W. F., & Aguinis, H. (2014). Applied psychology in human resource management. Pearson.
- Bauer, T., Erdogan, B., Caughlin, D., & Truxillo, D. (2019). Fundamentals of human resource management: People, data, and analytics. Sage Publications.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hafta 1- İşgören temin ve seçim süreci: insan kaynakları planlaması; aday araştırma ve bulma; işgören seçimi, iş görüşmesi ve uygunluk
İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı
Sözlü anlatım
2. Hafta
İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı
Sözlü anlatım
3. Hafta
İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı
Sözlü anlatım
4. Hafta
Aday araştırma ve bulma: aday bulmanın önemi ve amaçları, iç ve dış kaynaklardan aday sağlama
Sözlü anlatım
5. Hafta
Aday araştırma ve bulma: aday bulmanın önemi ve amaçları, iç ve dış kaynaklardan aday sağlama
Sözlü anlatım
6. Hafta
İş görüşmesi, uygunluk ve işgören seçimi: başvurular, sınav-test uygulaması, görüşme türleri, görüşme süreci ve görüşme hataları -FİLM
Sözlü anlatım
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
İş görüşmesi, uygunluk ve işgören seçimi: başvurular, sınav-test uygulaması, görüşme türleri, görüşme süreci ve görüşme hataları
Sözlü anlatım
9. Hafta
ş görüşmelerinde politik yetinin etkisi; oryantasyon (işe alıştırma); işyeri koşulları ve kurum kültürü
Performans değerlendirme: amaçları, kullanım alanları, yararları, değerlendirmeyi yapanlar, değerlendirme hataları
Sözlü anlatım
12. Hafta
performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirmede yetkinliklerden yararlanma
Sözlü anlatım
13. Hafta
Performans değerlendirme: amaçları, kullanım alanları, yararları, değerlendirmeyi yapanlar, değerlendirme hataları, performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirmede yetkinliklerden yararlanma
Sözlü anlatım
14. Hafta
Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi
Sunum
15. Hafta
Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi
Sunum
16. Hafta
Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi
Sunum
17. Hafta
YIL SONU SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
45
ÖÇ-1
ÖÇ 1. Personel seçme ve değerlendirmenin temel konularını ve kavramlarını tanımlamak (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2. Personel seçme ve değerlendirmedeki araştırma alanlarını tanımak (KAVRAMA)
ÖÇ-3
ÖÇ 3. Yapılacak okumalarla ilgili önemli tartışma soruları çıkararak, okumaları yorumlamak (UYGULAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ 4. Personel seçme ve değerlendirmedeki temel kavramları (seyredilecek film ve yapılacak okumalar üzerinden) tartışıp, analiz etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-5
ÖÇ 5. personel seçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bir araya getirerek, psikolojik bir bakış açısıyla, proje hazırlamak (UYGULAMA)
ÖÇ-6
ÖÇ 6. Projeyi hazırlarken, eleştirel bir bakış açısı kazanmak (KAVRAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.