Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Eğitimde Psikolojik Konsültasyon

Eğitimde Psikolojik Konsültasyon

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK8200 Eğitimde Psikolojik Konsültasyon 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Eğitim alanında ortaya çıkan problemi objektif olarak belirleme, öğrencinin bireysel özelliklerine ve içinde bulunduğu koşullara uygun alternatif müdahale yöntemleri üretme, öğrencinin kendi sorumluluğunu alması ve karar verebilmesi için gerekli destek ve yönlendirmeleri yapabilme becerilerinin kazandırılması
Ön Koşullar Öğrencilerin, Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Gelişim Psikolojisi, Kişilik Kuramları, Öğrenme Psikolojisi, Klinik Psikoloji, Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme, Atipik Çocuklar, Psikodrama, Sanat Terapisi gibi derslerin çoğunluğunu almış ve başarılı olmuş olmaları beklenmektedir.
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri dd
Asistanlar yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15.00-18.00, 1C 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 13.00-15.00; 3A/02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Dışavurumcu Sanat Terapisi Teknikleri ve Psikodrama/Sosyodrama Teknikleri, anlatım, paylaşma ve tartışma. 
Temel Kaynaklar
 
 
1.    Yeşilyaprak, Binnur (2012). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel: İstanbul.


2.    Levine, Mel (2002). Her Çocuk Başarabilir, okul çağında zihinsel gelişim ve öğrenme farklılıkları. (Çev. Zeliha Babayiğit), Boyner: İstanbul.


3.   FİLM: “Her Çocuk Özeldir - Taare Zameen Par”; Yönetmen: Aamir Khan; 2007 – Kanada yapımı.
 
Erchul, W. P., Martens, B. K. (2010). School Consultation: Conceptual and Empirical Bases of Practice. Birleşik Krallık: Springer New York.



 
Diğer Kaynaklar  

1.    Corey, Gerald (2008). Psikolojik Danışma Kuram ve Uygulamaları (Çev. T. Ergene). Mentis: Ankara.

2.    Aygölü, Füsun; Özden, Melis Seray (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Nobel: Ankara.

3.    Egan, G. (2011). Psikolojik Danışma Becerileri/The Skilled Helper, Kaknüs Yayınları: İstanbul.

4.    Özyürek, Ragıp (2012). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları El Kitabı. PEGEM: Ankara.

5.    Derleme (2009). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Cilt 1, Pegem: Ankara .

6.    Tan, Hasan ve Baloğlu, Mustafa (2006). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Teori ve Uygulama. Nobel: Ankara.

7.    Kolektif (2007). Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Cilt 1. Nobel: Ankara

8.    TEDMEM, Türk Eğitim Derneği (2013). Türkiye Eğitim Atlası 2012-2013. Ankara: Öncü Basım Yayım.

9.    TEDMEM, Türk Eğitim Derneği (2014a). 19. Millî Eğitim Şûrasına İlişkin Değerlendirmeler. Ankara: Öncü Basım Yayım.

10. TEDMEM, Türk Eğitim Derneği (2014b). 2014 Eğitim Değerlendirme Raporu. Ankara: Öncü Basım Yayım.

11. UNICEF Report, The State Of The World’s Chıldren 2012. http://www.unicef.org/ sowc2012/pdfs/SOWC-2012-Main-Report_EN_21Dec2011.pdf. İndirme Tarihi: 13.02.2015.

12. UNICEF Report, The State Of The World’s Chıldren 2013,  Children with Disabilities. pp.29. http://www.unicef.org/sowc2013/files/SWCR2013_ENG_Lo_res_24_Apr_2013.pdf. İndirme Tarihi: 13.02.2015.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş. Ders izlencesinin tartışılması ve ders kontratının yapılması. Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Türkiye’deki okul –eğitim ve öğretim ortamı ile PDR hizmetlerinin niteliği Sosyodrama
3. Hafta Eğitim sürecinde rehberlik hizmetlerinin tanımı ve sınıflandırılması. Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Okul güvenliği kavramı nedir? PDR hizmetlerinin, okul güvenliğini sağlamadaki etkisi ve okul PDR bölümlerinin bu alanda atması gereken adımlar. Sosyodrama
5. Hafta FİLM GÖSTERİMİ “Her Çocuk Özeldir.” İzleme
6. Hafta Film değerlendirme ve PDR hizmetleri ile ilişkilendirme Paylaşım, tartışma
7. Hafta Bireyi tanıma. Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta Bireyi tanıma, Sosyometrik ilişkiler Sosyometri
9. Hafta Danışmanlık hizmetlerinin niteliği Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Anne-babalarla konsültasyon Psikodrama
11. Hafta Öğretmenlerle konsültasyon Psikodrama
12. Hafta Okul yönetimi ile konsültasyon Psikodrama
13. Hafta Sağlık çalışanları ve diğer merkezlerle konsültasyon Psikodrama
14. Hafta Değerlendirme ve kapanış Sosyogram
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 50
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 30


ÖÇ-1Eğitim ortamında ortaya çıkabilecek problemler hakkında bilgilenme, problemin doğru tespit edilmesi için kullanılabilecek yöntemler hakkında bilgilenme
ÖÇ-2Öğrencinin güçlü ve güçsüz yanlarının belirlenmesi için gerekli beceriler hakkında bilgilenme ve öğrencinin bireysel özelliklerinin önemini anlama
ÖÇ-3Problemin yaşandığı durum ve koşulların doğru belirlenmesi için araştırılması gereken olguları kavrama
ÖÇ-4Mevcut problem ile bireysel özellikler ve mevcut koşulların birlikte değerlendirilmesinin önemini kavrama
ÖÇ-5Eğitim ortamında ortaya çıkan problemlere müdahale süreci hakkında bilgilenme
ÖÇ-6Dinamik eğitim ortamında uygun müdahaleler için alternatif üretebilmenin önemini anlama
ÖÇ-7Bireyi yapacağı seçimlerde yönlendirmenin önemini anlama ve hangi durumda hangi düzeyde yönlendirme yapılmasının yararlı olacağı konusunda bilgilenme
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7