Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YDI1001 1 Yabancı Dil I 3/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dönem boyunca öğrencilerimize başlangıç düzeyinde bir İngilizce bilgisi kazandırılarak günlük yaşamda karşılaşacakları çeşitli basit konular hakkında konuşmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Seval SARIYILDIZ AKSU, Öğr. Gör.Ayşegül Gezek, Öğr. Gör. Özay Şeker, Öğr. Gör. Ebru Temiz, Öğr. Gör. Dr. Sinan Bataklar, Öğr. Gör. Mehmet Altay
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Uzaktan Öğretim
Görüşme Saatleri ve Yeri Her dönem uzaktan öğretim portaıl olarak kullanılan CATS'de güncellenir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri uzaktan Öğretim, öğrenciler için hazırlanan seslendirmeli ders slaytları kullanılır.
Temel Kaynaklar İngilizce temel konular hakkında hazırlanan seslendirilmiş powerpoint sunumları.
Diğer Kaynaklar Öğrenilen konuların uygulaması amacıyla hazırlanmış dosyalar.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İki kişinin resmi ve gayri resmi ortamda karşılaştıklarında birbirlerini selamlamaları. Uzaktan Öğretim
2. Hafta Kişinin kendini ve karşısındakini tanıtması, mesleğini sorması ve kendi mesleği ile ilgili bilgi vermesi. Uzaktan Öğretim
3. Hafta Ülke ve millet adları, emir cümleleri, zamirlerin özne ve nesne konumları. Uzaktan Öğretim
4. Hafta Tekil ve çoğul isimler, işaret zamirleri, ne ve kim soru kelimeleri ile başlayan sorular sorma, ofis gereçleri. Uzaktan Öğretim
5. Hafta Saati sorma ve söyleme, sıfatları kullanarak olumlu ve olumsuz cümleler oluşturma, zıt anlamlı sıfatlar. Uzaktan Öğretim
6. Hafta Sıra sayıları, insanları betimleme, yapılmış olan rezervasyon hakkında konuşma, otel ile ilgili kelimeler, haftanın günleri, yılın ayları. Uzaktan Öğretim
7. Hafta İyelik sıfatları, nesnelerin kime ait olduğu sorusunu sorma ve cevaplama, giysiler. Uzaktan Öğretim
8. Hafta İyelik zamirleri, birden fazla olan nesneler arasında bize ait olanı söyleme, there is/ there are ile olumlu, olumsuz ve soru cümlesi oluşturma. -ARA SINAV Kısa Sınav
9. Hafta Geniş zaman, nesne konumunda bulunan zamirler, rutin davranışlar hakkında konuşma, restoranda sipariş verme, restoranda geçen kelimeler. Uzaktan Öğretim
10. Hafta Sıklık zarfları, in,on,at edatları, boş zaman faaliyetleri hakkında konuşma, günlük eylemler. Uzaktan Öğretim
11. Hafta Sayılabilen ve sayılamayan isimler, "some, any", miktarlar ve fiyatlar hakkında konuşma, tekil ve çoğul isimler, boş zaman aktiviteleri.- KISA SINAV Uzaktan Öğretim
12. Hafta Şimdiki zaman, geniş zaman ve şimdiki zaman karşılaştırması. Uzaktan Öğretim
13. Hafta Aile bireyleri, onlar hakkında soru sorma, günlük kısa konuşmalar yapma, şimdiki zamanda olumlu, olumsuz ve soru cümleleri, şimdiki zamanı gelecek zaman için kullanma, "can/ can't" Uzaktan Öğretim
14. Hafta Aile bireyleri hakkında soru sorma, sayılması mümkün olmayan nesne ve kavramlar, "how, how many, how much,how often, how far, how long, how fast" soruları. Uzaktan Öğretim
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1
ÖÇ-2Basit kalıpları ve günlük ifadeliri anlayıp kullanabilir.
ÖÇ-3Kendini ve yanındakileri tanıtabilir ve diğer kişilere nerede yaşadıkları ve nelere sahip oldukları gibi kişişel detaylar hakkında soru sorup cevap verebilir.
ÖÇ-4Karşıdaki kişi yavaş ve net konuştuğu ve yardımcı olduğu takdirde basit bir şekilde etkileşime geçebilir.
ÖÇ-5İnsanlarla tanıştığında sosyalleşebilir.
ÖÇ-6Alışveriş merkezinde iletişime geçebilir ve alışveriş yapabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--