Bireyin doğumdan ergenliğe kadar geçirdiği fiziksel, bilişsel,duygusal ve sosyal gelişim özelliklerini uygulamaya yarayacak kuramsal bilgileri aktarmak.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12:00-15:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Sınıf İçi Tartışma
Temel Kaynaklar
Santrock, J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi (13. Basımdan Çeviri). (Çev. Ed. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayın.
Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve Öğrenme (8. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
Ergin, H., Yıldız, A. (2012). Gelişim Psikolojisi (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
Aygölü, F., Özden, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Santrock, J.W. (2011). Lifespan Development.Mcgraw Hill
Giriş. Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımı. Gelişimle İlgili Temel Kavramlar ve
Gelişim Yasaları
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Yaşam Dönemleri ve Gelişim Görevleri
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Bilişsel Gelişim ve Piaget'nin Zihin Gelişimi Kuramı
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Kavram Gelişimi ve Vygotsky
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Dil Gelişimi ve Chomsky
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Ahlak Gelişimi ve Kohlberg
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Kişilik Gelişimi ve Freud
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
Psikososyal Gelişim ve Erikson
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Dönüşüm Kuramı ve Roger Gould
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Yaşam Yapısı Kuramı ve Daniel J. Levinson
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Beliren Yetişkinlik
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Makale Çalışmaları
Tartışma
15. Hafta
Makale Çalışmaları
Tartışma
16. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
17. Hafta
YIL SONU SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Gelişim psikolojisini diğer alt alanlarla birleştirmek
ÖÇ-2
Yaşamboyu gelişim anlayışı çerçevesinde geliştirmek
ÖÇ-3
Gelişim psikolojisinde temel kavram ve konularını irdelemek
ÖÇ-4
Gelişim dönemlerinin örneklerle incelenmesi.
ÖÇ-5
Gelişim psikolojisinin temel dinamiklerini anlamak ve kavramak.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.