İşletmecilikle ilgili temel kavram ve bilgilerle, yönetim kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş yaşamı ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Dilek Işılay Üçok
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günleri 15.00-18.00 saatleri arasında yüzyüze gerçekleşecektir
Görüşme Saatleri ve Yeri
CATs aracılığıyla ya da e-posta ile ulaşılabilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sınıf içi anlatım, ppt kullanımı, tartışmalar ve örnek olaylar
Temel Kaynaklar
ERBAŞLAR, G. (2016). Genel İşletme.Nobel Yayınları.
BUDAK, G. ve BUDAK, G. (2016). İşletme Yönetimi. Nobel Yayınları
ERTÜRK, M. (2009).Temel İşletmecilik Bilgisi. Beta Yayınları
Robbins, S. P., & Coulter, M. (2018). Management (14th ed.). London: Pearson.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşletme Kavramı, İşletmenin Amaç ve İşlevleri
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
2. Hafta
Üretim Faktörleri ve Girişimcilik
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
3. Hafta
İşletmelerin Çevre İlişkileri ve Sorumlulukları
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
4. Hafta
Yönetim Kavramı ve Fonksiyonları-Planlama/Örgütleme
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
5. Hafta
Yönetim Kavramı ve Fonksiyonları-Yöneltme/Koordinasyon
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
6. Hafta
Yönetim Kavramı ve Fonksiyonları-Kontrol/İletişim
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
7. Hafta
Sistem Olarak İşletme
İnsan Kaynakları Alt Sistemi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sistem Olarak İşletme
İnsan Kaynakları Alt Sistemi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
10. Hafta
Sistem Olarak İşletme
Pazarlama Alt Sistemi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
11. Hafta
Sistem Olarak İşletme
Pazarlama Alt Sistemi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
12. Hafta
İşletmelerde Çalışan Tutum ve Davranışları
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
13. Hafta
İşletmelerde Çalışan Tutum ve Davranışları
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
14. Hafta
İşletmelerde Güncel Konular
Stres ve Stres Yönetimi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
15. Hafta
İşletmelerde Güncel Konular
Psikolojik Şiddet ve Farklılıkların Yönetimi
ppt kullanılarak yapılan sunumlar ve sınıf içi tartışma
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlamak, önemini belirtmek
ÖÇ-2
İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklamak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirmek
ÖÇ-3
İşletmelerin çevre ile etkileşimini açıklamak, sistem, alt sistemler, açık ve kapalı sistemler kavramlarını tanımlamak, öğrencinin işletmeyi sistem boyutu ile analiz etmesini sağlamak
ÖÇ-4
İşletmenin temel fonksiyonları olan, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik vb. alt sistemlerini tanımlamak, işletme üst sistemi ile ilişkilendirmek
ÖÇ-5
Öğrencileri işletmeleri alanında kullanılan temel literatürle tanıştırmak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlamalarını sağlamak
ÖÇ-6
İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlamak ve çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurmak
ÖÇ-7
İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimlemek
ÖÇ-8
Farklı işletme türlerini sınıflamak ve karşılaştırmak
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.