İki dönem devam edecek olan bu dersin amacı öğrencilere bireysel, grup ve örgütsel sistemler aracılığı ile etkili işletmeler oluşturabilmenin bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrenciler bireysel, grup ve işletme düzeyindeki örgütsel problemleri analiz ve teşhis ederek çözüm önerileri getirebileceklerdir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, Saat: 12:00-15:00, ZD-4
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 10:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar
1.Ö
Robbins ve Judge (2013).Örgütsel Davranış (Çev. İ.ERDEM). Nobel Yayınevi
Özkalp ve Kırel (2011).Örgütsel Davranış. Ekin Yayınevi
ÖÇ1. Örgütsel Davranışı ve alanını tanımlayabilmek / Öğrenmek (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ2. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
ÖÇ-3
ÖÇ3. Psikoloji alanında edinmiş oldukları temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri,
örgütsel davranış alanına uyarlamak ve kullanmak (UYGULAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ4. Örgüt içerisinde bireyin davranışları altında yatan temel motifleri analiz
edebilmek (ANALİZ).
ÖÇ-5
ÖÇ5. Örgütsel sorunları analiz edebilmek (ANALİZ).
ÖÇ-6
ÖÇ6. Çözüm önerileri geliştirebilmek (SENTEZ).
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.