Bu dersin amacı, psikolojinin ve bilişsel işlevlerin beyinsel ve fizyolojik temellerini tanımak, davranışlarımız ve beyin arasındaki ilişkileri öğrenmektir.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
---
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar
Asistanlar
----
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09.00:12:00, Seminer Salonu II , Ataköy Yerleşkesi,
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar- kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
-Kalat J. (2016), Biological Psychology
-Eagleman, D., Downar, J. (2016), Brain and Behavior
-Carlson, N., (2022), Fizyolojik Psikoloji
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fizyolojik Psikolojiye Giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sinir Sistemi Hücreleri ve Nöronal Sinyalleme
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Sinaptik İletim
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Sinir Sisteminin Yapısı
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Psikofarmakoloji
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Araştırma Metodları
Sözlü Anlatım
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Beyin ve Davranışın Evrimi
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Beyin ve Davranışın Yaşam Süresince Gelişimi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Duyusal İşlemenin Genel Prensipleri: Dokuma ve Ağrı
Sözlü Anlatım
11. Hafta
İşitme ve Kimyasal Duyular
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Görme
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Hareket
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Uyku
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
İnsan beyninin evrim içinde gelişmesini ve getirdiği kazançları Tanımak (BİLGİ)
ÖÇ-2
Anne karnından-ileri yaşlara beyin gelişimini öğrenmek (BİLGİ, KAVRAMA)
ÖÇ-3
Dış ve İç çevrelerde oluşan değişiklikleri nasıl algıladığımızı ve bunlara uygun tepkileri nasıl hazırladığımızı – nasıl uyguladığımızı öğrenmek (ANALİZ, KAVRAMA)
ÖÇ-4
Yüksek mental işlevlerimizi/Bilişsel işlevlerimizi tanımak (TANIMAK)
ÖÇ-5
Bunlardaki bozulmaların, günlük hayata ve kliniğe nasıl yansıdığını öğrenmek (KAVRAMAK, BİLGİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.