Bu dersin amacı katılımcıların Örgütsel Davranış 1 dersinde edindikleri bilgileri artırmak, derinleştirmek ve daha etkin kullanabilir hale getirmektir. Katılımcılara bireysel, grup ve örgütsel sistemler aracılığı ile etkili işletmeler oluşturabilmenin bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrenciler bireysel, grup ve işletme düzeyindeki örgütsel problemleri analiz ve teşhis ederek çözüm önerileri getirebileceklerdir. Bu sayede mezuniyet sonrası iş hayatına daha hazır olacaklardır.
Ön Koşullar
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 1 dersini almış olmak
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 09:00-12:00 ZD-1
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma, soru-cevap, film gösterimi.
Temel Kaynaklar
1.Robbins, S.P. , Judge, T. A. (2019) Örgütsel Davranış (14. Basım). Nobel
2.Özkalp, E. , Kırel Ç. (2005) Örgütsel Davranış. T.C. Anadolu Üniversitesi Vakfı, Eskişehir.
Diğer Kaynaklar
1.Jex, S.M. (2002). Organizational Psychology: A Scientist-Practitioner Approach. John Wiley& Sons, New York.
2.Luthans, F. (2011). Organizational Behavior: An Evidence-Based Approach. McGraw-Hill, New York.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersle ilgili genel bilgiler (Dersin kaynakları, izlencesi)
Sözlü anlatım
2. Hafta
Örgütsel davranışın tarihçesi-önemli araştırma ve araştırmacılar
Sözlü anlatım,
3. Hafta
Film gösterimi ve tartışması ("Modern zamanlar" Charlie Chaplin)
Film gösterimi ve tartışması
4. Hafta
Kişilik (genel özellikler, önemli kuramlar ve testler)
Sözlü anlatım,
5. Hafta
Kişilik (diğer temel kişilik özellikleri)
Sözlü anlatım,
6. Hafta
Genel değerlendirme
Soru-cevap
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
İş Motivasyonu ve Önemli Kuramsal Yaklaşımlar
Sözlü anlatım,
9. Hafta
Örgütsel Adalet
Sözlü anlatım
10. Hafta
Pozitif Psikolojik Sermaye
Sözlü anlatım
11. Hafta
İş Yaşam Dengesi
Sözlü anlatım
12. Hafta
İş stresi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Mobbing
Sözlü anlatım
14. Hafta
Genel değerlendirme
Soru-cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Örgütlerde bireylerin kişilik özelliklerini inceleyebilme
ÖÇ-2
Çalışan motivasyonunu etkileyen faktörleri değerlendirme
ÖÇ-3
Örgütsel davranışta önemli tarihsel gelişmeleri sıralayabilme
ÖÇ-4
Çalışan davranışlarını şekillendiren adalet, psikolojik sermaye, iş yaşam dengesi gibi kavramları analiz edebilme
ÖÇ-5
İş stresi ve mobbingin çalışan üzerindeki olumsuz etkilerini inceleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.