Psikoloji tarihinde yer alan akımların tanınması, kavranması, karşılaştırılması.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Leyla Aziz
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 12.00-15.00, Zemin Kat, A koridoru
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 09.00-12.00, 3C-18
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Sunum
Temel Kaynaklar
-
Schultz D.,Schultz S., Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2007; Burger J., Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006
Benjamin, L. T. (2018). A Brief History of Modern Psychology. Birleşik Krallık: Wiley.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Psikoloji Tarihine Genel Bakış, Psikoloji Akımları,
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Deneysel Psikoloji, Weber
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Modern Psikoloji,Wundt
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Yapısalcılık, Titchener
Sözlü Anlatım
5. Hafta
İşlevselcilik, Darwin
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Uygulamalı Psikoloji
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Davranışçılık
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yeni Davranışçılık
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Psikanaliz
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Psikanalizin Türevleri-I
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Psikanalizin Türevleri-II
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Hümanistik Psikoloji
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Bilişsel Psikoloji
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
Psikoloji Akımlarının Karşılaştırması
Tartışma
16. Hafta
Genel Değerlendirme
Tartışma
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Final
1
65
ÖÇ-1
Psikoloji Tarihinde yer alan akımlar konusunda bilgilenme
ÖÇ-2
Psikoloji Tarihinde yer alan akımların psikoloji alanındaki etkilerini anlama
ÖÇ-3
Psikoloji Tarihinde yer alan akımların öncüleri hakkında bilgilenme
ÖÇ-4
Psikoloji Tarihinde yer alan akımların yarattıgı etkiler arasındaki benzerlik ve farkları kavrama
ÖÇ-5
Psikoloji Tarihinin güncel psikolojideki yansımalarını anlama, mevcut teknikler üzerindeki etkilerini kavrama
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.