|
Dersin Amacı |
Psikopatoloji terim ve kavramlarını ve başlıca psikopatolojileri öğrenmek. |
Ön Koşullar |
Psikopatoloji I dersini almış olmak |
Eş Koşullar |
--- |
Özel Koşullar |
--- |
Öğretim Üyeleri |
Prof. Dr. Yusuf Özay Özdemir |
Asistanlar |
--- |
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Pazartesi 09.00-12.00 |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
Prof Dr Y. Özay Özdemir ofisi, pazartesi 11.30-12.00 |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
-Sözlü anlatım
-Vaka analizi
-Rol playing ile öğrenme
-Etkileşimli tartışma
|
Temel Kaynaklar |
-Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Prof. Dr. Orhan Öztürk, HYB
|
Diğer Kaynaklar |
--Comprehensive Textbook of Psychiatry, Kaplan & Sadock |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Dönem değerlendirmesi -
Dürtü kontrol bozuklukları |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
2. Hafta |
Kişilik kavramı ve Kişilik Bozuklukları I
|
Sözlü anlatım, vaka analizi |
3. Hafta |
Kişilik kavramı ve Kişilik Bozuklukları II |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
4. Hafta |
Travma ve Stres Etkeniyle ilişkili bozukluklar |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
5. Hafta |
Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
6. Hafta |
Beslenme ve Yeme Bozuklukları |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
7. Hafta |
ARA SINAV |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
8. Hafta |
Madde ile İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
9. Hafta |
Madde ile İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
10. Hafta |
Uyku-Uyanıklık Bozuklukları |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
11. Hafta |
Nörobilişsel Bozukluklar |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
12. Hafta |
Psikofarmakoloji ve Biyolojik Tedaviler I |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
13. Hafta |
Psikofarmakoloji ve Biyolojik Tedaviler II |
Sözlü anlatım, vaka analizi |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
ÖÇ-1 | ÖÇ 1. Psikopatojilerin tanımlanması ve Psikiyatrik Semiyoloji (BİLGİ) | ÖÇ-2 | ÖÇ 2. Belirti ve bulgularında benzerlik ve farklılıkların karşılaştırılması (KAVRAMA) | ÖÇ-3 | ÖÇ 3. Tanı ve ayırıcı tanıların sorgulanması (BİLGİ-KAVRAMA) | ÖÇ-4 | ÖÇ 4. Öznel psikopatolojinin tanınması, anlaşılması ve ayırdedilebilmesi (BİLGİ-KAVRAMA) | ÖÇ-5 | ÖÇ 5. Farklı psikopatolojilere farklı yaklaşımların belirlenebilmesi (UYGULAMA)
|
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi | PÇ-2 | Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma | PÇ-3 | Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme | PÇ-4 | İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi | PÇ-5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | PÇ-6 | Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | PÇ-7 | Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi | PÇ-8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi, | PÇ-9 | Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme | PÇ-10 | Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri | PÇ-11 | Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma | PÇ-12 | Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği | PÇ-13 | Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği | PÇ-14 | İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği | PÇ-15 | Mesleki etik bilinci | PÇ-16 | Başkalarıyla verimli çalışma becerisi | PÇ-17 | Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi. | PÇ-18 | En az bir yabancı dil bilgisi |
|