Bu dersin amacı, belirli psikolojik bozuklukların bilişsel erapideki formülasyonlarını ve tedavi planlarını ele almanın yanı sıra bilişsel-davranışçı terapi ve Rogerian terapiye değinerek öğrencilerin klinik psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 09.00-12.00, 5C-12-14, Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözel anlatım, tartışma, yazılı ifade, makale okuma ve yazma, vaka örnekleri, sunum yapma
Temel Kaynaklar
Aşağıdaki ingilizce kaynak kitabn bazı bölümleri türkçeye çevrilerek sunum olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. Öğrencilerin bu kitabı edinmelerine ihtiyaç yoktur, ingilizce bilgisini geliştirmek isteyen öğrenciler edinebilirler.
Wells, A., & Leahy, R. L. (1998). Cognitive therapy of anxiety disorders: A practice manual and conceptual guide.
Ateş, N., & Arcan, K. (2008). Panik Bozuklukta Bilişsel Davranışçı Terapi: Bir Olgu Sunumu.Ayna Klinik Psikoloji Dergisi.
Diğer Kaynaklar
Morrison, J. R. (2014). DSM 5’ i kolaylaştıran klinisyenler için tanı rehberi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Beck, J. (2013). Bilişsel terapi: Temelleri ve ötesi. Nobel Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rogerian Terapi (Rogers)
sözel anlatım
2. Hafta
Panik Bozukluk Döngüsü (Wells)
sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
3. Hafta
Sosyal Kaygı (Wells)
sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
4. Hafta
Yaygın Kaygı Bozukluğu (Wells)
sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
5. Hafta
Sağlık Kaygısı
sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
6. Hafta
Alkol Kötüye Kullanımı
sözel anlatım
7. Hafta
OKB'de güncel yaklaşımlar
sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Yeme Bozuklukları-bilişsel model
sözel anlatım, vaka örnekleri
10. Hafta
Sally Vakası (Judith Beck)
sözel analtım
11. Hafta
Sınav Kaygısı-Performans Kaygısı
Sözel anlatım
12. Hafta
Öz düzenleme- self regulation
Sözel anlatım, makale okuma
13. Hafta
Klinik Psikolojide Etik Konular
Sözel anlatım, tartışma, vaka örnekleri
14. Hafta
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
1. Ruhsal hastalığın tarihsel planını, klinik görüşmenin doğuşunu belirtmek.
ÖÇ-2
2. Klinik psikolojinin temel kavram ve konularını tanımlamak.
ÖÇ-3
3. Klinik psikolojiyi farklı uygulama alanalarına geliştirebilmek.
ÖÇ-4
4. İnsan psikolojinin temel dinamiklerini kavramak.
6. Çeşitli bilgileri birleştirip, sentezleyerek yazı dilinde ifade edebilmek.
ÖÇ-7
7. Bilimsel bir metin ya da makale okuma yöntemini kazanma, okuduğunu özümseme ve kendi cümleleriyle ifade edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.