Bu dersin amacı toplum kültürü ve örgüt kültürü arasındaki ilişkilerin incelenerek, örgüt kültürü hakkında genel özelliklerin gözden geçirilerek kültür modellerinin tanıtılması, örgüt kültürü ve liderlik stillerinin birbirleri üzerindeki etkilerinin değerlendirilerek farklı kuramsal yaklaşımlarla ortaya konan liderlik tiplerini ele almaktır. Genel olarak kültür ve liderliğin örgütsel davranış üzerindeki etkilerini değerlendirmek amaçlanır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 15:00-18:00, Amfi ZA-3
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım, örneklendirme
Temel Kaynaklar
Erkmen, T. (2013). Örgüt Kültürü. Beta Yayıncılık.
Güney, S. (2012) Liderlik. Nobel Akademik Yay., İstanbul.
Liderlik Düşüncesinin Gelişim Süreci, Tanımı ve Temel Taşları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Liderlik için Vazgeçilmezler, Olumsuz Etkileyen Faktörler
Sözlü anlatım
12. Hafta
Liderlik Kuramları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Liderlik Kuramları-devam
Sözlü anlatım
14. Hafta
Liderlik ve İlişkili Değişkenler
Örneklendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Örgüt kültürünün toplum kültürü ile olan ilişkilerini inceler
ÖÇ-2
Örgüt kültürü ile ilgili olarak ortaya konan modelleri açıklar
ÖÇ-3
Örgüt kültürü ve liderlik arasındaki ilişkileri değerlendirir
ÖÇ-4
Liderliğin genel özellikleri, yönetici ile olan farkları ve temel taşlarını ele alır
ÖÇ-5
Farklı liderlik kuramlarıyla ortaya konan liderlik tiplerini tanımlar
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.