Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bitirme Projesi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK8001 8 Bitirme Projesi II 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin proje I dersinde geliştirdikleri araştırma modeli çerçevesinde ölçmek istedikleri değişkenlerle ilgili ölçekler geliştirerek veya uygun ölçekler bularak uygulama yapmalarını topladıkları verileri analiz etmelerini, bulguları yorumlamaları ve değerlendirmeleri süreçlerini içeren bir proje gerçekleştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar Bitirme Projesi I dersini almış ve geçmiş olmak
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ayhan Erbay, Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman, Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş, Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, saha uygulaması, labaratuvar çalışmaları
Temel Kaynaklar Balcı,A.(2000) Sosyal Bilimlerde Araştırma,Ankara: Pegem Akademi

Baloğlu,B.(2009).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul:Der

Cebeci,S.(2010)Bilimsel Araştırma ve Yazma teknikleri.İstanbul.Alfa

Gürsakal,N.(2000). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul.Nobel.

Hamdi İslamoğlu,A.H. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 

(SPSS Uygulamalı)İstanbul:Beta Yayınevi.

Ural,A.,Kılıç,İ.(2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.İstanbul

Darren,G. Mallery,P.(2005). SPSS for Windows.Step by Step. New York: Pearson

Gardner,R.C.(2001) Psychological Statistics Using SPSS for Windows. New York:Prentice Hall.

Morgan G.A., Griego, O.V.(19989 Easy Use and Interpretation of SPSS for Wındows New Jersey: Colorado State University.
 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel oryantasyon Anlatım
2. Hafta Ölçeklerin geliştirilmesi ön hazırlıkları Grup çalışması, bireysel ve grup görüşmeleri
3. Hafta Ölçeklere son şeklllerinin verilmesi Grup çalışması, bireysel ve grup görüşmeleri
4. Hafta Saha uygulaması Saha çalışması,Uygulama
5. Hafta Saha uygulaması Saha çalışması, Uygulama
6. Hafta Labaratuvar çalışması ile ilgili ön oryantasyon, analiz yöntemlerinin tekrarı Anlatım
7. Hafta Labaratuvar Uygulama
8. Hafta Labaratuvar Uygulama
9. Hafta Labaratuvar Uygulama
10. Hafta Labaratuvar Uygulama
11. Hafta Rapor yazmada kritik noktalar Anlatım, vaka analizi, kişisel ve takım çalışması
12. Hafta Rapor yazımı ve eksiklerin düzeltilmesi Bireysel çalışma ve takım çalışması
13. Hafta Rapor yazımı Bireysel çalışma ve takım çalışması
14. Hafta Rapor yazımı Bireysel çalışma ve takım çalışması
15. Hafta Tez/proje savunması ve sunum Proje grup sunumu
16. Hafta Tez/proje savunması ve sunum Proje grup sunumu
17. Hafta Tez/proje savunması ve sunum Proje grup sunumu
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Araştırmanın amacına uygun olarak yeni ölçek GELİŞTİRMEK veya literatürde mevcut olan ölçekleri UYARLAMAK
ÖÇ-2Etik kurallara uygun saha uygulaması YAPMAK
ÖÇ-3Verileri istatistik tekniklerle analiz ederek araştırma sonuçlarını ORTAYA ÇIKARMAK
ÖÇ-4Araştırma bulguları ile literatürdeki bulgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları AYIRTedebilmek ve İFADE EDEBİLMEK
ÖÇ-5Araştırma sonuçlarını KRİTİK edebilmek ve yeni araştırmalar için önerilerde bulunmak
ÖÇ-6Etkili sunum YAPABİLMEK ve iletişim becerilerini etkili KULLANABİLMEK
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6