Bu ders 2.dönem Sanat Terapisi dersine giriş niteliğinde olup amaç, günümüzde ve geçmişte sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve öğrenciye Sanat Terapisi uygulamalı dersini anlayıp özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmak, öğrencilerin, sanatın insan yaşamındaki psikolojik değeri ve terapide bunu kullanma yöntemleri ve olasılıkları hakkında bilgi edinmelerini ve bakış açılarının genişlemesini sağlamaktır.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
---
Özel Koşullar
----
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
----
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.
McNiff, S. (2004). Art heals: How creativity cures the soul. Shambhala Publications.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Sanat nedir? Sanat psikolojisi ve sanata etki eden psikoloji kuramları
Sözlü anlatım
3. Hafta
Algı psikolojisi
Sözlü anlatım
4. Hafta
Yaratıcı düşünce
Sözlü anlatım
5. Hafta
Dışavurumcu yaklaşım
Sözlü anlatım
6. Hafta
Sanat terapisinin psikoterapide kullanımı
Sözlü anlatım
7. Hafta
Genel değerlendirme
Tartışma
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Görsel sanatlar terapisi
Sözlü anlatım
10. Hafta
Dans ve hareket terapisi
Sözlü anlatım
11. Hafta
Müzik terapisi
Sözlü anlatım
12. Hafta
Intermodel – dışavurumcu sanat terapisi
Sözlü anlatım
13. Hafta
Şiir terapisi, Drama
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar-I
Uygulama
15. Hafta
Sanatın Kullanılabileceği Gündelik Uygulamalar-II
Uygulama
16. Hafta
Genel değerlendirme
Tartışma
17. Hafta
YIL SONU SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Sınıf içi katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
ÖÇ 1. Sanat ve psikoloji ilişkisini, terapi, Grup terapileri, ruhsal bozukluk kavramalarını TANIMLAMAK, sanat terapisinin tarihçesi (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2. Grup Terapilerinin, sanat terapilerinin, ruhsal bozuklukların SINIFLANDIRILMASI (BİLGİ)
ÖÇ-3
ÖÇ 3. İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal önemi hakkında FARKINDALIK kazandırmak, (kendi ifadeleriyle belirtmeleri) yoksunluk durumlarıyla KARŞILAŞTIRILMASI- uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ 4. Sanat terapisi ya da sanatla üretim sonuçlarının YORUMLANMASI -uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-5
ÖÇ 5. Sanat terapisi ya da sanatla üretim yöntemlerinin DEĞERLENDİRİLMESİ, değişik uygulamaların OLUŞTURULMASI -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.