Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bitirme Projesi I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK7002 7 Bitirme Projesi I 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin planlama uygulama, değerlendirme ve raporlama aşamaları olan bir araştırma projesi gerçekleştirmelerini sağlayarak yüksek lisans programları için tercih nedeni olabilecek bilgi ve beceri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar araştırma yapabilme ve araştırma raporu/tez hazırlama konularında daha önceki yıllarda aldığı istatistik ve araştırma ve veri analizi derslerinde kazandığı yetkinlikler
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım, Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş, Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş, Doç. Dr. Ayhan Erbay, Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım ve proje danışmanları ile yapılan haftalık görüşmeler
Temel Kaynaklar Balcı,A.(2000) Sosyal Bilimlerde Araştırma,Ankara: Pegem Akademi

Baloğlu,B.(2009).Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul:Der

Cebeci,S.(2010)Bilimsel Araştırma ve Yazma teknikleri.İstanbul.Alfa

Gürsakal,N.(2000). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri.İstanbul.Nobel.

Hamdi İslamoğlu,A.H. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 

(SPSS Uygulamalı)İstanbul:Beta Yayınevi.

Ural,A.,Kılıç,İ.(2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi.İstanbul

Darren,G. Mallery,P.(2005). SPSS for Windows.Step by Step. New York: Pearson

Gardner,R.C.(2001) Psychological Statistics Using SPSS for Windows. New York:Prentice Hall.

Morgan G.A., Griego, O.V.(19989 Easy Use and Interpretation of SPSS for Wındows New Jersey: Colorado State University.
Diğer Kaynaklar
 
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Araştırma sürecinin aşamaları (Tekrar) Anlatım ve tartışmalar
2. Hafta Araştırma sürecinin aşamaları ve kaynak gösterme kuralları Anlatım ve tartışmalar
3. Hafta Literatür çalışmasının temel fonksiyonları ve özellikleri Anlatım ve tartışmalar
4. Hafta Araştırma konularının seçilmesi ve danışmanlar tarafından onaylanması Kişisel ve grup görüşmeleri (Danışmanlarla)
5. Hafta Araştırma konularının seçilmesi ve danışmanlar tarafından onaylanması Kişisel ve grup görüşmeleri (Danışmanlarla)
6. Hafta Öğrenci çalışması (Öğrencilerin her hafta yaptıkları çalışmaları gruplar halinde danışmanları ile tartışmaları) Görüşme
7. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
8. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
9. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
10. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
11. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
12. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
13. Hafta Öğrenci çalışması Görüşme
14. Hafta Raporlama ve anlatım teknikleri Anlatım ve tartışmalar
15. Hafta Sunum Öğrenci sunumları
16. Hafta Sunum Öğrenci sunumları
17. Hafta Sunum Öğrenci sunumları
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Bir araştırma sürecini HATIRLAMAK
ÖÇ-2Araştırma modelini oluşturan değişkenleri TANIMLAMAK
ÖÇ-3Araştırma değişkenleri arasındaki ilişkileri tanımlayan araştırma modeli GELİŞTİRMEK
ÖÇ-4Araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkileri tanımlayan literatür çalışması DÜZENLEME
ÖÇ-5Literatür çalışması için gerekli kaynakları doğru yöntemlerle KULLANABİLMEK
ÖÇ-6Literatür çalışmasında kullanılan bilgileri BÜTÜNLEŞTİREBİLMEK
ÖÇ-7Etkili sunum tekniklerini KULLANABİLMEK
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7