Sanat Terapisi anlayışını, tekniklerini ve kullanılan araçları, klinik görüşmelerde ve çocuklara ya da yetişkinlere yönelik grup çalışmalarında kullanılan biçimleriyle uygulamalı olarak öğretmek dersin amacıdır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 09:00-12:00, Senkron ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 09:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım
Uygulama
Temel Kaynaklar
Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.
Erinç, S. (2000). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ütopya Yayınları.
Ezici, A.K. (2005). Sanatçının kişiliği ve yaratma psikolojisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, 122-127.
Güner, O., Dinçer Genç, N. (2019). Sanat Terapisi. İzmir: Yakın Yayınları.
Otacıoğlu, S.G. (2008). Müzik Psikolojisi I. Ankara: Öğreti.
Soygür, H. (1999). Sanat ve “Delilik”. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.
Yurtsever, P.A. (2014). Sanat Psikodrama. İstanbul: Okuyanus.
Mather, G. (2021). The Psychology of Art. Birleşik Krallık: Routledge, Taylor & Francis Group.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanat Terapisi nedir? Giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sanat Terapisinin Uygulama Alanları
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Sanat Terapisinde Intermodel Yaklaşım
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Sanat Terapisinde Mekan ve Malzemeler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Ara Sınav
6. Hafta
Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları I
Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta
Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları II
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları III
Sözlü Anlatım ve Uygulama
9. Hafta
Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları I
Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları II
Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları III
Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Sanat Terapisinde Etik İlkeler
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Sanat Terapisi Uygulamaları
Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta
Sanat Terapisi Uygulamaları
Sözlü Anlatım ve Uygulama
16. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ 1.Grup Terapilerinin, sanat terapilerinin, psikoterapi yöntemlerinin SINIFLANDIRILMASI (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2.İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal önemi hakkında FARKINDALIK kazandırmak, (kendi ifadeleriyle belirtmeleri) yoksunluk durumlarıyla KARŞILAŞTIRILMASI- Sanat Terapisinde kullanılan yöntemlerle kişinin kendini ifade etme yeteneğini, farkındalığını ve içgörüsünü arttırmak, uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-3
ÖÇ 3.Sanat terapisi ya da sanatla üretim yöntemlerinin DEĞERLENDİRİLMESİ, değişik
uygulamaların OLUŞTURULMASI -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ 4.seramik ve çamurla uygulama yöntemleri ile danışanın görsel algısını genişletmesi, beden dilini ve imajinasyon tekniklerini kullanması -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
ÖÇ-5
ÖÇ 5.dışavurumcu terapi, sistemik fenomonolojik yaklaşım ve psikodrama uygulamaları, pratik olarak seramik ve çamur yöntemi ile çalışmalar ve daha sonra kullanacakları bir kit OLUŞTURULMASI (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.