Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sanat Terapisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK8400 Sanat Terapisi 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Sanat Terapisi anlayışını, tekniklerini ve kullanılan araçları, klinik görüşmelerde ve çocuklara ya da yetişkinlere yönelik grup çalışmalarında kullanılan biçimleriyle uygulamalı olarak öğretmek dersin amacıdır.
 
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09:00-12:00, Senkron ders
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 09:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım

Uygulama

 
Temel Kaynaklar

Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.

Erinç, S. (2000). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ütopya Yayınları.

Ezici, A.K. (2005). Sanatçının kişiliği ve yaratma psikolojisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, 122-127.

Güner, O., Dinçer Genç, N. (2019). Sanat Terapisi. İzmir: Yakın Yayınları.

Otacıoğlu, S.G. (2008). Müzik Psikolojisi I. Ankara: Öğreti.

Soygür, H. (1999). Sanat ve “Delilik”. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.

Yurtsever, P.A. (2014). Sanat Psikodrama. İstanbul: Okuyanus.

Mather, G. (2021). The Psychology of Art. Birleşik Krallık: Routledge, Taylor & Francis Group.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sanat Terapisi nedir? Giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta Sanat Terapisinin Uygulama Alanları Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta Sanat Terapisinde Intermodel Yaklaşım Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta Sanat Terapisinde Mekan ve Malzemeler Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta Ara Sınav
6. Hafta Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları I Sözlü Anlatım ve Uygulama
7. Hafta Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları II Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta Çocuklarla Sanat Terapisi Uygulamaları III Sözlü Anlatım ve Uygulama
9. Hafta Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları I Sözlü Anlatım ve Uygulama
10. Hafta Ara Sınav
11. Hafta Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları II Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta Yetişkinlerle Sanat Terapisi Uygulamaları III Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta Sanat Terapisinde Etik İlkeler Sözlü Anlatım
14. Hafta Sanat Terapisi Uygulamaları Sözlü Anlatım ve Uygulama
15. Hafta Sanat Terapisi Uygulamaları Sözlü Anlatım ve Uygulama
16. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 40
Final 1 60


ÖÇ-1ÖÇ 1.Grup Terapilerinin, sanat terapilerinin, psikoterapi yöntemlerinin SINIFLANDIRILMASI (BİLGİ)
ÖÇ-2ÖÇ 2.İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal önemi hakkında FARKINDALIK kazandırmak, (kendi ifadeleriyle belirtmeleri) yoksunluk durumlarıyla KARŞILAŞTIRILMASI- Sanat Terapisinde kullanılan yöntemlerle kişinin kendini ifade etme yeteneğini, farkındalığını ve içgörüsünü arttırmak, uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-3ÖÇ 3.Sanat terapisi ya da sanatla üretim yöntemlerinin DEĞERLENDİRİLMESİ, değişik uygulamaların OLUŞTURULMASI -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
ÖÇ-4ÖÇ 4.seramik ve çamurla uygulama yöntemleri ile danışanın görsel algısını genişletmesi, beden dilini ve imajinasyon tekniklerini kullanması -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
ÖÇ-5ÖÇ 5.dışavurumcu terapi, sistemik fenomonolojik yaklaşım ve psikodrama uygulamaları, pratik olarak seramik ve çamur yöntemi ile çalışmalar ve daha sonra kullanacakları bir kit OLUŞTURULMASI (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5