Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Katılımcı Yönetim Uygulamaları

Katılımcı Yönetim Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK7501 Katılımcı Yönetim Uygulamaları 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Örgütsel davranış disiplinin temel ereği örgütsel kalite ve verimliliği arttırmaktır. Bu ise iş yaşamında katılımcı yönetim anlayışıyla sağlanabilir. Dersin amacı öğrencilere, iş yaşamında katılımcı demokrasi felsefe ve uygulamalarına ilişkin bilgiler ve bu bilgileri doğru kullanabilme, değişik durumlara uygulayabilme ve zenginleştirme becerileri kazandırmaktır. Bunu sağlayabilmek için ders bağlamsal öğrenme yaklaşımıyla işlenecek, örgütsel davranış disiplinin kavram ve olgularının gelişimi süreci tarihsel, sosyo-politik, ekonomik, kültürel ve hukuksal bağlamda irdelenecektir.
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Derya Deniz
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Yrd. Doç. Dr. Ayşem Çalışkur, Pzt.,15.00-18.00, 3G-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar

-Bozkurt, T. (2011). Çalışma İlişkilerinin Evrimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

 

- Tevrüz, S., Turgut , T. ve Çinko, M. (2010). Bir Merakın Peşinde: Amaçtan Başarıya. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

 

- Bingöl, D. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.

 

Doverspike, D., Flores, C. (2019). Becoming an Industrial-Organizational Psychologist. Amerika Birleşik Devletleri: Taylor & Francis.

 

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çalışma ve iş kavramlarının tanımı ve çalışma ilişkilerinin sosyopsikolojik evrimi Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta Çalışma ve başarının anlamı ve çalışma değerleri Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta Endüstriyel demokrasi’nin tanımı ve kapsamı Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Endüstride güç kullanımı ve ilişkili kavramları Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Endüstride güven ve ilişkili kavramlar Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta İş sağlığı ve güvenliği ve güncel sorunlar Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta İş sağlığı ve güvenliği ve güncel sorunlar Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta ARA SINAV -
9. Hafta Yönetime katılım modelleri Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta Yönetime katılım modelleri Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta Tarihsel bağlamda endüstri ilişkileri Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta Çalışma hayatında ayrımcılık, yıldırma, vb. hukuki ve etik sorunlar Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta Çalışma hayatında ayrımcılık, yıldırma, vb. hukuki ve etik sorunlar Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta İşsizlik ve ilgili kavramlar Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta Genel değerlendirme Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1ÖÇ 1. Endüstri ilişkilerinin tarihsel, ekonomik, politik, toplumsal, kültürel bağlamdaki gelişimini tanımlayabilmek/ öğrenmek (BİLGİ)
ÖÇ-2ÖÇ 2. Çalışma kavramı ve çalışma ilişkilerinin toplumsal ve psikolojik gelişimini yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
ÖÇ-3ÖÇ 3. Endüstriyel demokrasinin tanımı ve kapsamını yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
ÖÇ-4ÖÇ 4. Örgütsel davranış disiplinin kavram ve olgularını iş yaşamında katılımcı demokrasi felsefe ve uygulamalarına uygulamak (UYGULAMA).
ÖÇ-5ÖÇ 5. Demokrasinin temel unsurlarını iş yaşamı açısından sorgulamak (ANALİZ).
ÖÇ-6ÖÇ 6. İşletmelerde katılımcı yönetim uygulamaları için yöntemler tasarlamak (SENTEZ).
ÖÇ-7ÖÇ 7. İşletmelerde katılımcı yönetim uygulamaları açısından değerlendirmek (DEĞERLENDİRME).
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7