Örgütsel davranış disiplinin temel ereği örgütsel kalite ve verimliliği arttırmaktır. Bu ise iş yaşamında katılımcı yönetim anlayışıyla sağlanabilir. Dersin amacı öğrencilere, iş yaşamında katılımcı demokrasi felsefe ve uygulamalarına ilişkin bilgiler ve bu bilgileri doğru kullanabilme, değişik durumlara uygulayabilme ve zenginleştirme becerileri kazandırmaktır. Bunu sağlayabilmek için ders bağlamsal öğrenme yaklaşımıyla işlenecek, örgütsel davranış disiplinin kavram ve olgularının gelişimi süreci tarihsel, sosyo-politik, ekonomik, kültürel ve hukuksal bağlamda irdelenecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Deniz
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Yrd. Doç. Dr. Ayşem Çalışkur, Pzt.,15.00-18.00, 3G-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
-Bozkurt, T. (2011). Çalışma İlişkilerinin Evrimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
- Tevrüz, S., Turgut , T. ve Çinko, M. (2010). Bir Merakın Peşinde: Amaçtan Başarıya. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
- Bingöl, D. (2006). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti.
Doverspike, D., Flores, C. (2019). Becoming an Industrial-Organizational Psychologist. Amerika Birleşik Devletleri: Taylor & Francis.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Çalışma ve iş kavramlarının tanımı ve çalışma ilişkilerinin sosyopsikolojik evrimi
Sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Çalışma ve başarının anlamı ve çalışma değerleri
Sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Endüstriyel demokrasi’nin tanımı ve kapsamı
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Endüstride güç kullanımı ve ilişkili kavramları
Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta
Endüstride güven ve ilişkili kavramlar
Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta
İş sağlığı ve güvenliği ve güncel sorunlar
Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta
İş sağlığı ve güvenliği ve güncel sorunlar
Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta
ARA SINAV
-
9. Hafta
Yönetime katılım modelleri
Sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Yönetime katılım modelleri
Sözlü anlatım ve tartışma
11. Hafta
Tarihsel bağlamda endüstri ilişkileri
Sözlü anlatım ve tartışma
12. Hafta
Çalışma hayatında ayrımcılık, yıldırma, vb. hukuki ve etik sorunlar
Sözlü anlatım ve tartışma
13. Hafta
Çalışma hayatında ayrımcılık, yıldırma, vb. hukuki ve etik sorunlar
Sözlü anlatım ve tartışma
14. Hafta
İşsizlik ve ilgili kavramlar
Sözlü anlatım ve tartışma
15. Hafta
Genel değerlendirme
Sözlü anlatım ve tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
ÖÇ 1. Endüstri ilişkilerinin tarihsel, ekonomik, politik, toplumsal, kültürel bağlamdaki gelişimini tanımlayabilmek/ öğrenmek (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2. Çalışma kavramı ve çalışma ilişkilerinin toplumsal ve psikolojik gelişimini yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
ÖÇ-3
ÖÇ 3. Endüstriyel demokrasinin tanımı ve kapsamını yorumlayabilmek ve karşılaştırabilmek (KAVRAMAK).
ÖÇ-4
ÖÇ 4. Örgütsel davranış disiplinin kavram ve olgularını iş yaşamında katılımcı demokrasi felsefe ve uygulamalarına uygulamak (UYGULAMA).
ÖÇ-5
ÖÇ 5. Demokrasinin temel unsurlarını iş yaşamı açısından sorgulamak (ANALİZ).
ÖÇ-6
ÖÇ 6. İşletmelerde katılımcı yönetim uygulamaları için yöntemler tasarlamak (SENTEZ).
ÖÇ-7
ÖÇ 7. İşletmelerde katılımcı yönetim uygulamaları açısından değerlendirmek (DEĞERLENDİRME).
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.