Dersin amacı öğrencilere, beyin dinamiği araştırmaları güncel uygulamalarını öğretmektir.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
---
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 12.00-15.00, 1C15
Görüşme Saatleri ve Yeri
---
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Uygulam
Temel Kaynaklar
EEG-Brain Dynamics - Relation between EEG and Brain Evoked Potentials,Elsevier/North-Holland, Amsterdam (1980) ,( Başar E.)
Brain Function and Oscillations I. Brain Oscillations. Principles and Approaches Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1998) ( Başar E.)
Brain Function and Oscillations II. Integrative Brain Function. Neurophysiology a nd Cognitive Processes Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1999) ( Başar E )
Memory and Brain Dynamics: Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning a nd Memory CRC Press I SBN : 041530864 ( Başar, E. )
Biological Psychology:an integrative approach. Fredarick M. Toates .2001.
Tibbi Fizyoloji I-II, Guyton
Principles of Neural Science. 2000. Eric R. Kandel, James Schwartz, Thomas Jessell, Steven Siegelbaum, A.J. Hudspeth.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar I ----Neurons and Synaptic Connections I
Sözü anlatım
2. Hafta
Sinir Hücreleri ve Sinaptik bağlantılar II
Sözü anlatım
3. Hafta
Beyin Anatomisi I-----Brain Anatomy I
Sözü anlatım
4. Hafta
Beyin Anatomisi II---- Brain Anatomy II
Sözü anlatım
5. Hafta
Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri
Sözü anlatım
6. Hafta
Bellek
Sözü anlatım
7. Hafta
Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif ve Emosyonel Paradigmalar
Sözü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Beyin Dinamiği Araştırma Teknikleri (PET, fMRI, MEG, EEG farklılıkları)
Sözü anlatım
10. Hafta
EEG Kayıt Hazırlıkları
Uygulama
11. Hafta
EEG Kaydı
Sözü anlatım, Uygulama
12. Hafta
Uygulamalı EEG Kaydı
Uygulama
13. Hafta
EEG Sinyal Analiz Yöntemleri
Sözü anlatım, Uygulama
14. Hafta
Örneklerle EEG Sinyal Analizi
Sözü anlatım, Uygulama
15. Hafta
Sınav
Sınav
16. Hafta
Sınav
Sınav
17. Hafta
Sınav
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Beyin Dinamiği Araştırma yöntemlerini öğretmek
ÖÇ-2
Beyin araştırmalarında kullanılan paradigmalar hakkında bilgi vermek
ÖÇ-3
EEG-Beyin Ossilasyonlarının beyin araştırmalarındaki uygulamalarını anlatmaktır
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.