Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK4301 Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Gelişim Psikolojisi alanında yer alan ve yaşam boyu gelişim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 12:00-15:00, Amfi B1-6
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 11:00-12:00, Ofis 3G-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım

 
Temel Kaynaklar Santrock, J.W. (2011). Yaşam Boyu Gelişim, Gelişim Psikolojisi (13. Basımdan Çeviri). (Çev. Ed. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayın.

 

Aydın, B. (2013). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın.

 

Aygölü, F., Özden, M.S. (2024). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. (4. Baskı) Ankara: Nobel Yayın. 

 

Duygulu, S. (2018). Yeni Nesil Ebeveynlik ve Helikopter Aileler. İstanbul: Destek Yayınları.

 

Kulaksızoğlu, A. (2004). Ergenlik Psikolojisi (6. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.

 


Özden Yıldırım, M.S. (2022). Aile Psikolojisi: Örnek Olaylarla Güncel Konular. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.

 

Şendil, G. (2003). Çocuk, Ergen ve Anne-Baba. İstanbul: Çantay Kitap.

 

Şendil, G. (2014). Ebeveyn Çatışmasının Çocuklar Üzerindeki Etkileri. Ankara: Nobel Yayın.

 

Uluğ, M., Karadeniz, G. (2011). Okulöncesi Çocuk ve… Ankara: Nobel Yayın.

 



Butterworth, G. (2014). Principles of Developmental Psychology: An Introduction. Birleşik Krallık: Taylor & Francis. 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, Yaşam Boyu Gelişim ve Gen el Bir Değerlendirme Sözlü Anlatım
2. Hafta Ebeveyn Tutumları, Helikopter Ebeveynler Sözlü Anlatım
3. Hafta Boşanmış Ebeveynler, Çalışan Ebeveynler Sözlü Anlatım
4. Hafta Bağlanma Kuramı Sözlü Anlatım
5. Hafta Okul Öncesi Çocuk ve Oyun Sözlü Anlatım
6. Hafta Bağımlılık: Madde, İnternet, Teknoloji... Sözlü Anlatım
7. Hafta Çocuk ve Ergenlerle İletişim & Ergenle Yaşamak Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Zorbalık: Akran Zorbalığı, Okul Zorbalığı, Siber Zorbalık Sözlü Anlatım
10. Hafta Fiziksel, Duygusal, Cinsel İstismar ve İhmal Sözlü Anlatım
11. Hafta Okul Korkusu ve Okul Başarısı Sözlü Anlatım
12. Hafta Sınav Stresi Sözlü Anlatım
13. Hafta Meslek Seçimi Sözlü Anlatım
14. Hafta Kendini Toparlama Gücü (Resilience) Sözlü Anlatım
15. Hafta Emeklilik ve Yaşlılık Sözlü Anlatım
16. Hafta Genel Tekrar Sözlü Anlatım
17. Hafta Yıl Sonu Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Yaşam boyu gelişim anlayışı çerçevesinde gelişim psikolojisinde güncel konuların incelenmesi.
ÖÇ-2Gelişim psikolojisinin temel kavram ve konularını tanımlamak.
ÖÇ-3Gelişim evrelerini örnekler üzerinde tanımlayabilmek.
ÖÇ-4Gelişim psikolojisinin temel dinamiklerini kavramak ve yorumlayabilmek.
ÖÇ-5Gelişim psikolojisini diğer alt alanlarla birleştirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5