Yaşam boyu gelişim perspektifinden olgunluk ve yaşlılık dönemini inceler.Yaşlanmaya bağlı ortaya çıkan değişimleri psikolojik, fizyolojik ve psikososyal açıdan araştırır. Yaşlanmayla ilgili olarak yapılan araştırma bulgu ve konularını tartışır.
Ön Koşullar
yoktur
Eş Koşullar
yoktur
Özel Koşullar
yoktur
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ece Naz Ermiş
Asistanlar
yoktur
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 12.00-15.00 Ataköy Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım
Tartışma
Temel Kaynaklar
• Saygılı, S.(2015). Yaşlılık Psikolojisi, (1.Baskı). İstanbul: Türdav Yayınları.
• Bacanlı,H.&Terzi., Ş.I.(2015).Yetişkinlik ve Yaşlılık Gelişimi ve Psikolojisi.(3.Baskı). Açılım Kitap
Diğer Kaynaklar
• Woods,R,T..&Clare,L.(2015). Handbook of the Clinical Psychology of Ageing.Wiley Seriess of Psychology.Kindle Edition
• Hyer,L.(2014). Psychological Treatment of older adults: a holistic model.New York,NY: Springer Publishing Company,
• Woods,R.T.(2008).Psychological problems of ageing: Assesment, Treatment and Care. Wiley Seriess of Psychology.Kindle Edition
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.