Klinik Psikolojide gözlem ve görüşme tekniklerinin incelenmesi, bireysel görüşmenin yapılandırılması, kullanılan teknik ve testler hakkında detaylı bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Melis Seray Özden Yıldırım
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 12:00-15:00, Senkron ders
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 12:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları (2011). O. Öztürk, İstanbul: Nobel Yayın
Psikolojik Testler (2007). İ.E. Özgüven. İstanbul: Nobel Yayın
Aygölü, F., Özden, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: Nobel Yayın.
Rozensky, R. H., Sweet, J. J., Tovian, S. M. (2004). Psychological Assessment in Medical Settings. Hollanda: Springer US.
Test Sonuçlarının Açıklanması ve Rapor Yazım Teknikleri
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Klinik psikolojinin uygulama alanlarına yönelik temel kavram ve konularını incelemek.
ÖÇ-2
Klinik psikolojide görüşme sürecinde farklı uygulamaları kavramak.
ÖÇ-3
Klinik psikoloji alanında kullanılan farklı uygulama tekniklerini öğrenmek ve uygulamak.
ÖÇ-4
Uygulamalı alanlarda etik ilkelerin önemini kavramak.
ÖÇ-5
Klinik psikoloji uygulamalarında beceri kazanmak ve rapor yazım tekniklerini öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.