Nöropsikolojik Değerlendirme Esasları ve Uygulamaları II
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
PSK 6600
Nöropsikolojik Değerlendirme Esasları ve Uygulamaları II
3/0/0
SA
Türkçe
6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ilk dönemde öğrenilen temel ilkeler ve davranış-beyin arasındaki ilişkiselliği kullanarak nöropsikolojik değerlendirmenin farklı bileşenlerini ölçen (bellek, dil, dikkat, görsel-mekansal beceriler, vs.) test bataryalarının kullanılmasını öğrenmektir.
Ön Koşullar
---
Eş Koşullar
--
Özel Koşullar
--
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar
Asistanlar
--
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00- 18.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar- kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım
-Uygulama
Temel Kaynaklar
- Fundamentals of Human Neuropsychology- Bryan Kolb, Ian Q. Whishaw
-A Compendium of Neuropsychological Tests Administration, Norms, and Commentary- Esther Strauss, Elisabeth M. S. Sherman, Otfried Spreen
-The Little Black Book of Neuropsychology– Mike R. Schoenberg, James G. Scott, Mike R. Schoenberg
- Bilnot- Yetişkin Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları, Sirel Karakaş , Eğitim Kitabevi, İstanbul (2013).
Nöropsikolojik Değerlendirmenin Amacı ve Kişisel Farklılıklar
Sözlü Sunum
5. Hafta
Nöropsikolojik Değerlendirme ve Raporlama
Sözlü Sunum
6. Hafta
Yönetici İşlevler ve Dikkat ile İlişkili Nöropsikolojik Testler I
Sözlü Sunum
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Yönetici İşlevler ve Dikkat ile İlişkili Nöropsikolojik Testler II
Sözlü Sunum
9. Hafta
Bellek ile İlişkili Nöropsikolojik Testler I
Sözlü Sunum
10. Hafta
Bellek ile İlişkili Nöropsikolojik Testler II
Sözlü Sunum
11. Hafta
Görsel Uzamsal Algı ve Nöropsikolojik Testler
Sözlü Sunum
12. Hafta
Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Bilişsel Profil
Sözlü Sunum
13. Hafta
Yetişkin Beyninin Plastisitesi, İyileşmesi ve Rehabilitasyonu
Sözlü Sunum
14. Hafta
Öğrenci Test Uygulaması
Uygulama
15. Hafta
Öğrenci Test Uygulaması
Uygulama
16. Hafta
YIL SONU SINAVI
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
50
ÖÇ-1
Farklı nöropsikolojik test bataryalarının özelliklerini ve kullanım alanlarını bilir.
ÖÇ-2
Farklı bilişsel işlevleri değerlendirmek için hangi nöropsikolojik testlerin kullanılacağını bilir.
ÖÇ-3
Farklı nöropsikolojik testlerin sonuçlarına göre çok kaba yorumlar yapabilir.
ÖÇ-4
Nöropsikolojik testlerin standardizasyon ve normatif veri çalışmalarının nasıl uygulandığını bilir.
ÖÇ-5
Test uygulamasında dikkat edilmesi gereken konuları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.