Bu dersin içeriği öğrencilere, beyin işlevlerinin moleküler, klinik öncesi ve klinik modellerini bir araya getirerek çalışan yaklaşımları tanıtmaktır. Beyin işlevlerine dair bu biyolojik modeller davranışsal, afektif ve kognitif işlevler ve bunların bozuklukları ile ilişkilendirilecektir. nörolojik hastalardaki fokal kognitif bozuklukların, normal kognitif fonksiyon modellemesinde nasıl kullanılabileceği incelenecektir.
Ön Koşullar
--
Eş Koşullar
--
Özel Koşullar
--
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00- 17.45, Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Sena Kıcıklar, e-mail: kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü anlatım
Temel Kaynaklar
- Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R., (2014) Cognitive neuroscience: The biology of the mind. (4th ed.).
- Eagleman, D., Downar, J., (2016) Brain and behavior a cognitive neuroscience perspective. Oxford University Press.
- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience (3rd ed.). Psychology Press.
Diğer Kaynaklar
-Öğretim görevlisinin ders için hazırlamış olduğu sunumlar.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kognitif Sinirbilime Giriş
Sözlü Sunum
2. Hafta
Sinir sisteminin yapısı
Sözlü Sunum
3. Hafta
Beynin bölümleri ve işlevleri, vaka çalışmaları
Sözlü Sunum
4. Hafta
Hemisferik Özelleşme- Ayrık Beyin Çalışmaları
Sözlü Sunum
5. Hafta
Algı ve Duyum
Sözlü Sunum
6. Hafta
Hareket
Sözlü Sunum
7. Hafta
Duygu
Sözlü Sunum
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Motivasyon ve Ödül
Sözlü Sunum
10. Hafta
23 Nisan
Sözlü Sunum
11. Hafta
Dikkat ve Bilinç
Sözlü Sunum
12. Hafta
Sosyal Kognisyon
Sözlü Sunum
13. Hafta
Öğreci Sunumları
Makale tartışma
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
Makale tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
50
ÖÇ-1
Kognitif ve davranışsal sinirbilime dair bilgi ve kavrama becerisi.
ÖÇ-2
Kognitif ve davranışsal sinirbilimde kullanılan araştırma yöntemlerini anlamak, uygulamak ve değerlendirebilmek (laboratuar ve klinik araştırma modelleri, veri toplama, analiz, raporlama, literatür taraması)
ÖÇ-3
Eleştirel ve yaratıcı düşünceyi benimseyip kullanma, sorgulama ve problemlerin çözümünde davranışın nörobilimsel temeline dayanan bilimsel yaklaşım kullanabilme becerisi.
ÖÇ-4
Empirik bulguları önemseme, davranış ve bilgi işleme yapılarını daha iyi anlamak için yapılan araştırmalarda belirsizliğe karşı tolerans geliştirme, bilginin etik olarak kullanılması.
ÖÇ-5
Psikolojinin ilkelerini kişisel ve sosyal konularda kullanabilme becerisi. davranışsal ve kognitif nörobilimim kavram, kuram ve araştırma bulgularını günlük yaşam ve toplum ile entegre edebilme becerisi.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.