Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Kognitif Sinirbilim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 8600 Kognitif Sinirbilim 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
 Bu dersin içeriği öğrencilere, beyin işlevlerinin moleküler, klinik öncesi ve klinik modellerini bir araya getirerek çalışan yaklaşımları tanıtmaktır. Beyin işlevlerine dair bu biyolojik modeller davranışsal, afektif ve kognitif işlevler ve bunların bozuklukları ile ilişkilendirilecektir. nörolojik hastalardaki fokal kognitif bozuklukların, normal kognitif fonksiyon modellemesinde nasıl kullanılabileceği incelenecektir.
Ön Koşullar --
Eş Koşullar --
Özel Koşullar --
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sena Kıcıklar
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15.00- 17.45, Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Sena Kıcıklar, e-mail: kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım

 
Temel Kaynaklar - Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R., (2014) Cognitive neuroscience: The biology of the mind. (4th ed.).

- Eagleman, D., Downar, J., (2016) Brain and behavior a cognitive neuroscience perspective. Oxford University Press.

- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience (3rd ed.). Psychology Press.

 
Diğer Kaynaklar -Öğretim görevlisinin ders için hazırlamış olduğu sunumlar. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kognitif Sinirbilime Giriş Sözlü Sunum
2. Hafta Sinir sisteminin yapısı Sözlü Sunum
3. Hafta Beynin bölümleri ve işlevleri, vaka çalışmaları Sözlü Sunum
4. Hafta Hemisferik Özelleşme- Ayrık Beyin Çalışmaları Sözlü Sunum
5. Hafta Algı ve Duyum Sözlü Sunum
6. Hafta Hareket Sözlü Sunum
7. Hafta Duygu Sözlü Sunum
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Motivasyon ve Ödül Sözlü Sunum
10. Hafta 23 Nisan Sözlü Sunum
11. Hafta Dikkat ve Bilinç Sözlü Sunum
12. Hafta Sosyal Kognisyon Sözlü Sunum
13. Hafta Öğreci Sunumları Makale tartışma
14. Hafta Öğrenci Sunumları Makale tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 50


ÖÇ-1Kognitif ve davranışsal sinirbilime dair bilgi ve kavrama becerisi.
ÖÇ-2Kognitif ve davranışsal sinirbilimde kullanılan araştırma yöntemlerini anlamak, uygulamak ve değerlendirebilmek (laboratuar ve klinik araştırma modelleri, veri toplama, analiz, raporlama, literatür taraması)
ÖÇ-3Eleştirel ve yaratıcı düşünceyi benimseyip kullanma, sorgulama ve problemlerin çözümünde davranışın nörobilimsel temeline dayanan bilimsel yaklaşım kullanabilme becerisi.
ÖÇ-4Empirik bulguları önemseme, davranış ve bilgi işleme yapılarını daha iyi anlamak için yapılan araştırmalarda belirsizliğe karşı tolerans geliştirme, bilginin etik olarak kullanılması.
ÖÇ-5Psikolojinin ilkelerini kişisel ve sosyal konularda kullanabilme becerisi. davranışsal ve kognitif nörobilimim kavram, kuram ve araştırma bulgularını günlük yaşam ve toplum ile entegre edebilme becerisi.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5