Bu dersin amacı, geçmişte ve günümüzde sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve sanat terapisinin temel ilkelerinin kavranmasını sağlamak, öğrencinin sanat terapisi uygulamalarını anlayıp özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Seda Ertan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
Güner, O., Dinçer, Genç, N., (2021). Dışavurumcu Sanat Terapisi. İstanbul: Yakın Yayınları.
Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.
Erinç, S. (2000). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ütopya Yayınları.
Ezici, A.K. (2005). Sanatçının kişiliği ve yaratma psikolojisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, 122-127.
Otacıoğlu, S.G. (2008). Müzik Psikolojisi I. Ankara: Öğreti.
Soygür, H. (1999). Sanat ve “Delilik”. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.
Yurtsever, P.A. (2014). Sanat Psikodrama. İstanbul: Okuyanus.
Case, C., Dalley, T. (2013). The Handbook of Art Therapy. UK: Routledge.The Handbook of Art Therapy.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Sanat Nedir?
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sanat Psikolojisi ve Sanata Etki Eden Psikoloji Kuramları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Yaratıcı Düşünce
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Dışavurumcu Yaklaşım
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Sanat Terapisinde Teori ve Uygulama
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Görsel Sanatlar Terapisi (Resim)
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Heykel (Kil, Seramik, Çamur Uygulamaları)
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Dans ve Hareket Terapisi
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Müzik Terapisi
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Intermodel - Dışavurumcu Sanat Terapisi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Şiir Terapisi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Drama Terapi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Masal Terapi
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Ödevin Sınıf İçinde Tartışılması
Tartışma
16. Hafta
Genel Değerlendirme
Tartışma
17. Hafta
Yıl Sonu Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ 1. Sanat ve psikoloji ilişkisini, terapi,
Grup terapileri, ruhsal bozukluk
kavramalarını TANIMLAMAK, sanat
terapisinin tarihçesi (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2. Grup Terapilerinin, sanat terapilerinin,
ruhsal bozuklukların SINIFLANDIRILMASI
(BİLGİ)
ÖÇ-3
ÖÇ 3. İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının
çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal
önemi hakkında FARKINDALIK kazandırmak,
(kendi ifadeleriyle belirtmeleri) yoksunluk
durumlarıyla KARŞILAŞTIRILMASI-
uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ 4. Sanat terapisi ya da sanatla üretim
sonuçlarının YORUMLANMASI -uygulamalı
örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-5
ÖÇ 5. Sanat terapisi ya da sanatla üretim
yöntemlerinin DEĞERLENDİRİLMESİ, değişik
uygulamaların OLUŞTURULMASI -uygulamalı
örnekler (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.