Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sanat Terapisine Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK7402 Sanat Terapisine Giriş 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, geçmişte ve günümüzde sanat ve psikoloji ilişkisini incelemek ve sanat terapisinin temel ilkelerinin kavranmasını sağlamak, öğrencinin sanat terapisi uygulamalarını anlayıp özümseyebileceği bilgi ve kavrayışı kazandırmaktır. 

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Seda Ertan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım

 
Temel Kaynaklar

 

Güner, O., Dinçer, Genç, N., (2021). Dışavurumcu Sanat Terapisi. İstanbul: Yakın Yayınları.

 

Aydın, B. (2012). Tıbbi sanat terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.

 

Erinç, S. (2000). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ütopya Yayınları.

 

Ezici, A.K. (2005). Sanatçının kişiliği ve yaratma psikolojisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 6, 122-127.


Otacıoğlu, S.G. (2008). Müzik Psikolojisi I. Ankara: Öğreti.

 

Soygür, H. (1999). Sanat ve “Delilik”. Klinik Psikiyatri, 2, 124-133.

 

Yurtsever, P.A. (2014). Sanat Psikodrama. İstanbul: Okuyanus.

 
Case, C., Dalley, T. (2013). The Handbook of Art Therapy. UK: Routledge.The Handbook of Art Therapy. 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sanat Nedir? Sözlü Anlatım
2. Hafta Sanat Psikolojisi ve Sanata Etki Eden Psikoloji Kuramları Sözlü Anlatım
3. Hafta Yaratıcı Düşünce Sözlü Anlatım
4. Hafta Dışavurumcu Yaklaşım Sözlü Anlatım
5. Hafta Sanat Terapisinde Teori ve Uygulama Sözlü Anlatım
6. Hafta Görsel Sanatlar Terapisi (Resim) Sözlü Anlatım
7. Hafta Heykel (Kil, Seramik, Çamur Uygulamaları) Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Dans ve Hareket Terapisi Sözlü Anlatım
10. Hafta Müzik Terapisi Sözlü Anlatım
11. Hafta Intermodel - Dışavurumcu Sanat Terapisi Sözlü Anlatım
12. Hafta Şiir Terapisi Sözlü Anlatım
13. Hafta Drama Terapi Sözlü Anlatım
14. Hafta Masal Terapi Sözlü Anlatım
15. Hafta Ödevin Sınıf İçinde Tartışılması Tartışma
16. Hafta Genel Değerlendirme Tartışma
17. Hafta Yıl Sonu Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 2 40
Final 1 60


ÖÇ-1ÖÇ 1. Sanat ve psikoloji ilişkisini, terapi, Grup terapileri, ruhsal bozukluk kavramalarını TANIMLAMAK, sanat terapisinin tarihçesi (BİLGİ)
ÖÇ-2ÖÇ 2. Grup Terapilerinin, sanat terapilerinin, ruhsal bozuklukların SINIFLANDIRILMASI (BİLGİ)
ÖÇ-3ÖÇ 3. İnsanın sanat üretme ihtiyaçlarının çeşitliliği ve bu ihtiyacı karşılamanın ruhsal önemi hakkında FARKINDALIK kazandırmak, (kendi ifadeleriyle belirtmeleri) yoksunluk durumlarıyla KARŞILAŞTIRILMASI- uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-4ÖÇ 4. Sanat terapisi ya da sanatla üretim sonuçlarının YORUMLANMASI -uygulamalı örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-5ÖÇ 5. Sanat terapisi ya da sanatla üretim yöntemlerinin DEĞERLENDİRİLMESİ, değişik uygulamaların OLUŞTURULMASI -uygulamalı örnekler (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5