Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Temel Psikofarmokoloji

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 8404 Temel Psikofarmokoloji 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Psikofarmakoloji alanında yer alan ve nörofizyoloji ve nörobilim kapsamında öne çıkan konuların ve kavramların ele alınması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Psikopatoloji 1 dersini almış olmak
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Mehmet Çolak
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09.00-12.00, Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar Ruh sağlığı ve Bozuklukları , Prhan Öztürk Aylin Uluşahin

Sathl Temel Psikofarmakoloji , Stephan Stahl 

Handbook of Clinical Psychopharmacology for Psychologists. (2012). Almanya: Wiley.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İlaç tedavisinin temel prensipleri
2. Hafta Psikiyatride ilaç tedavisinin temel prensipleri-1
3. Hafta Psikiyatride ilaç tedavisinin temel prensipleri-2
4. Hafta Antidepresanlar
5. Hafta Duygudurum düzenleyiciler
6. Hafta Antipsikotikler
7. Hafta Anksiyolitikler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Cinsel fonksiyonu etkileyen ilaçlar
10. Hafta Diğer biyolojik tedaviler
11. Hafta Kötüye kullanılan maddeler
12. Hafta İlaç etkileşimleri
13. Hafta Tedavi stratejileri-1
14. Hafta Tedavi stratejileri-2
15. Hafta İlaçların neden olduğu bozukluklar
16. Hafta Genel Değerlendirme
17. Hafta Yılsonu Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18