Türkiye'de adli psikoloji uygulamalarını vaka örnekleri ile tartışmak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Deniz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09.00-12.00 1C-08-10 Ataköy Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım ve Vaka Örnekleri
Temel Kaynaklar
- Şenol Durak E, Durak M (2017) Adli Psikolojide Gözlem Görüşme ve Psikolojik Değerlendirme, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
-Şenol Durak E, Durak M (2017) Adli Psikolojide Psikolojik Tedavi ve Rehabilitasyon, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
-Current Perspectives in Forensic Psychology and Criminal Behavior. (2014). Amerika Birleşik Devletleri: SAGE Publications.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türkiye’de Çocuk Mahkemelerinin Yapısı ve İşleyişi
2. Hafta
Çocuk Mahkemeleri’nde Çalışan Psikoloğun Görevleri
Ve Vaka Örnekleri
Travmatik Yaşantıların Çocuk Üzerindeki Etkileri. Adli Süreçlerde Çocuğu Yeni Travmalardan Korumak
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çocuklarda Bağımlılık
10. Hafta
Adli Süreçlerde Dikkat Edilmesi Gereken Gelişimsel Psikolojik Bozukluklar
11. Hafta
Adli Süreçte Çocukla Görüşme Teknikleri
12. Hafta
Çocuk Koruma Kanunu Nedir? Sosyal İnceleme Raporu Nedir? Rapor Yazımında Dikkat Edilecek Noktalar
13. Hafta
Aile Mahkemeleri, Emniyet Genel Müdürlükleri, Denetimli Serbestlik Şube Müdürlükleri , Adli Tıp Kurumu'nun Tanıtımı. Bu Kurumlarda Görev Yapan Uzmanlara Ait Açıklamalar
14. Hafta
Film Gösterimi
15. Hafta
Film Analizi
16. Hafta
Genel Değerlendirme
17. Hafta
Yıl Sonu Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
40
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.