Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri

Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSKU0003 Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Becerileri 2/0/0 SAD Türkçe 2
Dersin Amacı
  Üniversite ve üniversiteden mezun olduktan sonra bir öğrencinin kariyerinde başarılı olmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri üniversite ve öğrencilik yaşamına yaptığı uyumdur. Üniversiteye başlayan öğrencilerden artık ergenlik dönemlerini sonlandırarak, “reşit” olmuş genç yetişkin bir birey” olarak toplumsal yaşama katılımları, görev ve sorumluluklarını yerine getirmeleri beklenmektedir. Ancak bu beklentileri karşılayabilmeleri için, üniversite yaşamı ile ilgili temel beceri ve yetkinliklerini geliştirmeye gereksinim duymaktadırlar. Dersin amacı, başarılı bir akademik yaşamın gereği olan temel beceri ve yetkinlikleri geliştirmeleri konusunda öğrencilerimize katkı sağlamaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00 - 17.00 ZA-3 Ataköy Yerleşkesi,
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Öğrencilerin  “yaparak ve yaşayarak” öğrenmelerini sağlamak amacıyla, dışavurumcu sanat terapisi teknikleri ile sosyometri, sosyodrama ve psikodrama yöntem ve teknikleri ile vaka analizi, grup tartışması vb tekniklerle yürütülecektir.

Temel Kaynaklar  Esra Tuncer ve ark. (2015). Üniversite ve Ötesi: Genç Yetişkinler için Hayat Becerileri, Koç Üniversitesi Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, açılış ve tanışma Sözlü Anlatım, tartışma
2. Hafta Üniversite yaşamının gerektirdiği temel beceri ve yetkinlikler Sözlü Anlatım, tartışma
3. Hafta Üniversite yaşamı ve profesyonelliğin temel ilke ve kuralları Sözlü Anlatım, tartışma
4. Hafta Aileden ayrılma ve yalnız yaşama ile ilgili temel beceri ve yetkinlikler kazanma Psikodrama
5. Hafta Grup içinde kendini sözlü olarak ifade edebilme becerisi Sosyodrama
6. Hafta Film Gösterimi Sosyodrama
7. Hafta Kendini yazılı olarak ifade etme becerileri Sosyodrama
8. Hafta Ara Sınav Sosyodrama
9. Hafta Arkadaşları ile sağlıklı ilişkiler kurma Sosyodrama
10. Hafta Öğretmenleri ve diğer kadrolarla sağlıklı ilişkiler kurma Tartışma
11. Hafta Değerlendirme ve kapanış.
12. Hafta Yıl Sonu Sınavı
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18