Üniversite ve üniversiteden mezun olduktan sonra bir öğrencinin kariyerinde başarılı olmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri üniversite ve öğrencilik yaşamına yaptığı uyumdur. Üniversiteye başlayan öğrencilerden artık ergenlik dönemlerini sonlandırarak, “reşit” olmuş genç yetişkin bir birey” olarak toplumsal yaşama katılımları, görev ve sorumluluklarını yerine getirmeleri beklenmektedir. Ancak bu beklentileri karşılayabilmeleri için, üniversite yaşamı ile ilgili temel beceri ve yetkinliklerini geliştirmeye gereksinim duymaktadırlar. Dersin amacı, başarılı bir akademik yaşamın gereği olan temel beceri ve yetkinlikleri geliştirmeleri konusunda öğrencilerimize katkı sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00 - 17.00 ZA-3 Ataköy Yerleşkesi,
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrencilerin “yaparak ve yaşayarak” öğrenmelerini sağlamak amacıyla, dışavurumcu sanat terapisi teknikleri ile sosyometri, sosyodrama ve psikodrama yöntem ve teknikleri ile vaka analizi, grup tartışması vb tekniklerle yürütülecektir.
Temel Kaynaklar
Esra Tuncer ve ark. (2015). Üniversite ve Ötesi: Genç Yetişkinler için Hayat Becerileri, Koç Üniversitesi Yayınları
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, açılış ve tanışma
Sözlü Anlatım, tartışma
2. Hafta
Üniversite yaşamının gerektirdiği temel beceri ve yetkinlikler
Sözlü Anlatım, tartışma
3. Hafta
Üniversite yaşamı ve profesyonelliğin temel ilke ve kuralları
Sözlü Anlatım, tartışma
4. Hafta
Aileden ayrılma ve yalnız yaşama ile ilgili temel beceri ve yetkinlikler kazanma
Psikodrama
5. Hafta
Grup içinde kendini sözlü olarak ifade edebilme becerisi
Sosyodrama
6. Hafta
Film Gösterimi
Sosyodrama
7. Hafta
Kendini yazılı olarak ifade etme becerileri
Sosyodrama
8. Hafta
Ara Sınav
Sosyodrama
9. Hafta
Arkadaşları ile sağlıklı ilişkiler kurma
Sosyodrama
10. Hafta
Öğretmenleri ve diğer kadrolarla sağlıklı ilişkiler kurma
Tartışma
11. Hafta
Değerlendirme ve kapanış.
12. Hafta
Yıl Sonu Sınavı
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.