Bu dersin amacı öğrencilere, bio-psiko-sosyokültürel yönleriyle davranış bilimi olan psikolojinin tanıtılması, konusu ve amacı, psikolojinin bilim olmasındaki tarihsel gelişimi, psikolojide temel yaklaşımlar, kavramları ve temel ilkeleri, bilimsel bilginin özellikleri ve araştırma yöntemleri, Psikolojinin uzmanlık alanları, davranışın biyolojik ve nörofizyolojik temelleri gibi konular hakkında değerlendirme yapabilmelerini amaçlar
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Fatma Çam Kahraman
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı saat 09.00-12.00, Seminer 2
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı saat 13:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Örneklendirme, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar
Atkinson, R.L. & Hilgard, E.H.(1995). Psikolojiye Giriş (14. Edisyon). Arkadaş.
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2019). Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam (Çev. G. Sart). Nobel.
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.