Bu dersin amacı öğrencilerin soyut düşünme yeteneğini geliştirmek ve sosyal bilimler ile ilgili matematik problemleri analiz etmek için bir matematiksel altyapı vermektir.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
Öğrencilerin temel düzeyde matematik bilgisine sahip olması dersin anlaşılabilirliği açısından önemlidir. Tavsiye edilen kaynakların Türkçe çevirileri de mevcut olduğundan herhangi bir İngilize dil seviyesi aranmamaktadır.
- Sağlık Bilimciler ve Biyologlar için Matematik, Prof.Dr. Rüstem Kaya, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yayınları, 2008, ISBN 978-975-7936-62-6.
- SCHAUM’S OUTLINE, İşletme ve İktisat için matematiksel Yöntemler, Edward T. Dowling, Çeviri:Doç.Dr.Ö Faruk Çolak-M.Yıldırım, Nobel Yayınları, 1993, ISBN 975-591-369-6
Diğer Kaynaklar
-Mathematical Applications. For the Management, Life, and Social Sciences, 8th Edition, Ronald J. Harshbarger, James J. Reynolds, (2006), Houghton Mifflin Company, ISBN 13:978-0-618-65421-5.
-College Mathematics for the Managerial, Life, and Social Sciences, 7th Edition, Soo T. Tan, (2007), Thomson Learning, Inc., ISBN-13: 978-0-495-01583-3.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kümeler,Reel Sayılar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
2. Hafta
Denklemler ve Eşitsizlikler, Üslü ve Köklü ifadeler
Sözlü Anlatım ve Uygulama
3. Hafta
Permütasyonlar, Kombinasyonlar ve Binom katsayıları.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
4. Hafta
Matrisler ,Lineer Denklem sistemleri
Sözlü Anlatım ve Uygulama
5. Hafta
Determinantlar.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
6. Hafta
BayramTatili
7. Hafta
Bağıntı ve Fonksiyonlar
Sözlü Anlatım ve Uygulama
8. Hafta
Deneylerden elde edilen fonksiyonlar ve kullanımları, İstatistiksel Fonksiyonlar.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
9. Hafta
Arasınav
Yazılı
10. Hafta
Limit ve Süreklilik.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
11. Hafta
Limit ve Süreklilik.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
12. Hafta
Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar.
Sözlü Anlatım ve Uygulama
13. Hafta
Türev Kavramı, Diferansiyel Alma Kuralları, Temel Fonksiyonların Türevleri
Bazı matematiksel terim ve kavramları tanımlar ve kullanır.
ÖÇ-2
Matematiksel kavram ve teknikleri Sosyal Bilimlerle ilgili problemlere uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ-3
Derste verilen ödevler sayesinde sorumluluk bilinci gelişir.
ÖÇ-4
Matematik gerektiren diğer dersler için matematiksel altyapıya sahip olur.
ÖÇ-5
Anketlerden elde edilen verilerin bir grafiği çizer ve bunları formüle eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.