Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış C.1, İletişim Yayınları, 2021.
Halil İnalcık, Şair ve Patron, Doğu Batı Yayınları, 2022.
Binyazar, Adnan, Toplum ve Edebiyat, Can yayınları, 2010.
Karpat, Kemal H.,Osmanlıdan Günümüze Edebiyat ve Toplum, Timaş Yayınları, 2009.
Mithat Cemal Kuntay, Üç İstanbul, Oğlak Yayınları, 2017.
Kemal Tahir, Esir Şehrin İnsanları, İthaki Yayınları, 2022.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat nedir?Kavram olarak
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
2. Hafta
Edebiyat nedir?Kavram olarak
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
3. Hafta
Toplum deyince ne anlıyoruz?Kapsamı
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
4. Hafta
Toplum deyince ne anlıyoruz?Kapsamı
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
5. Hafta
Edebiyat ve toplum ilişkisi
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
6. Hafta
Edebiyat ve toplum ilişkisi
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
7. Hafta
Edebiyat ve toplum ilişkisi
Sözlü Anlatım, örnekleme, soru- cevap
8. Hafta
Vize
Uygulama
9. Hafta
Edebi metinler üzerinden toplum ve edebiyat ilişkisinin irdelenmesi
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.