Edebiyat eserlerinin sinema tekniği ile etkileşimini kavratmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 15.00-17.00, AK5C0305
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 11.00-12.00 3-D-13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama, film izleme vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar
-Orhan Kemal, (2008), Senaryo Tekniği ve Senaryolar, Everest Yayınları, İstanbul.
Miller, William, (2009), Senaryo Yazımı, Sinema ve Televizyon İçin, Hayalbaz Kitap, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-Film ve dizi olmuş edebiyat eserlerinin izlenmesi
Sefiller, Aşk-ı Memnu, Yaprak Dökümü, Ömer Seyfettin Hikayeleri, Anayur Oteli vb.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki
Takrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
2. Hafta
Edebiyat ve sinema arasındaki ilişki
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
3. Hafta
Senaryo, edebiyat, sinema
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
4. Hafta
Senaryo, edebiyat, sinema
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
5. Hafta
Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
6. Hafta
Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
7. Hafta
Film veya TV dizisi olan yerli edebiyat eserleri
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
8. Hafta
Vize sınavı
9. Hafta
Roman ve hikayelerin senaryo haline getirilmesi
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
10. Hafta
Roman ve hikayelerin senaryo haline getirilmesi
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
11. Hafta
Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
12. Hafta
Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
13. Hafta
Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
14. Hafta
Filme çekilen hikaye ve romanların, asılları ile karşılaştırılması
akrir, soru-cevap, tüme varım, tümden gelim, dramatizasyon, uygulama, film seyretme vb. yöntem ve teknikler der sırasında yeri geldikçe uygulanacaktır.
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Hikaye, roman ve senaryo kavramlarını tanımlar.
ÖÇ-2
Edebiyat ürünü ile sinema ürünlerini karşılaştırır.
ÖÇ-3
Edebiyat ürününün, sinema ürününe dönüşürken uğradığı değişimi gösterir.
ÖÇ-4
Edebiyat ve sinema arasındaki geçişleri analiz eder.
ÖÇ-5
Edebiyatın sinemaya etkilerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.