Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Edebiyat ve Sanat Tarihi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB409 Edebiyat ve Sanat Tarihi 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Edebiyat ve sanat insanın estetik anlayışını, zevkini, dünya görüşünü ortaya koyan etkinlikler olmakla birlikte aynı zamanda birer bilim dalıdırlar. Her bilim bağımsız kendi başına var olan disiplin değildir. Mutlaka başka bir bilimlerle ilişkisi vardır. Bir sanat olarak edebiyatında geniş anlamıyla sanatla derin ilişkisi vardır.
Her bilimin geçmişi olduğu gibi edebiyat ve dolayısıyla sanatın da tarihi vardır. Öğrenci bu derste edebiyatla güzel sanatlarla olan ilişkisini kavrayacak her birini soyut sanat olmadığını anlayacaktır.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 15.00-17.00, Cats üzerinden sanal sınıf
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 10.00-10.30, 3D09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru-cevap, slayt gösterisi.
Temel Kaynaklar Köprülü, Fuat (1986), Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul.

Toprak, Burhan (1954), Dil ve Sanat, İstanbul.

Gül, Tuncay (1989), Batı Anadolu Beyliklerinde Cami Tasvirli Mezar Taşları, Ankara.

Bilge, Nilgün (2000), Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu 1900-1950, İstanbul.

 
Diğer Kaynaklar Garo Kürkman (2005), Toprak Ateş Su, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Edebiyat nedir? Sözlü anlatım.
2. Hafta Edebiyatın estetik unsurları. Sözlü anlatım.
3. Hafta Edebiyatın geçirdiği evreler. Sözlü anlatım.
4. Hafta Sanat nedir? Sözlü anlatım.
5. Hafta Sanatın doğuşu. Sözlü anlatım.
6. Hafta Sanatın estetik öğeleri. Sözlü anlatım.
7. Hafta Edebiyat medeniyet ilişkisi Sözlü anlatım.
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Sanat ve medeniyet ilişkisi. Sözlü anlatım.
10. Hafta Sanat kavramı içinde edebiyatın yeri. Sözlü anlatım.
11. Hafta Tarih bağlamında edebiyat-sanat müşterekliği Sözlü anlatım.
12. Hafta Tarih bağlamında edebiyat-sanat müşterekliği Sözlü anlatım.
13. Hafta Sanatın toplumun gelenek, inanç ve yaşayışla ilişkisi. Sözlü anlatım.
14. Hafta Sanatın toplumun gelenek, inanç ve yaşayışla ilişkisi. Sözlü anlatım.
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Edebiyatın doğuş nedenini öğrenir.
ÖÇ-2Genel anlamda sanatın doğuş nedenini öğrenir.
ÖÇ-3Edebiyat ve sanatın estetik ögelerini kavrar.
ÖÇ-4Edebiyatın da bir sanat eseri olduğunu kavrar.
ÖÇ-5Edebiyatla sanatın müştereklerini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5