Hayatın ta kendisi olan edebiyatın, sosyoloji (toplum Bilim)ile olan yakınlığını ortaya koyarak edebi örnekler üzerinden bu bağlantıyı vermek.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
2018-2019 Bahar döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, karşılaştırma, yorumlama, örnekleme
Temel Kaynaklar
Alver Köksal, Edebiyat Sosyolojisi, Hece yayınları, Ankara 2004
Durkheim, Emil,Çev. Ali Berktay, Sosyoloji Dersleri, İletişim Yayın, İstanbul, 2010
Durkheim, Emil, Sosyolojik Yöntemin Kuralları, Dost Kitabevi Yayınları,Ankara 2010
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat nedir? Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
2. Hafta
Edebiyat nedir? Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
3. Hafta
Sosyoloji nedir?Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
4. Hafta
Sosyoloji nedir?Kavram ve içerik olarak
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
5. Hafta
Edebiyat ve Sosyoloji ilimleri arasındaki
yakınlık
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
6. Hafta
Edebiyat ve Sosyoloji ilimleri arasındaki
yakınlık
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
7. Hafta
Edebiyat ve Sosyoloji ilimleri arasındaki
yakınlık
Sözlü anlatım, örnekleme, soru -cevap
8. Hafta
Vize
Uygulama
9. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
10. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
11. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
12. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
13. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
14. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
15. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
16. Hafta
Edebi eserlerde sosyolojik unsurlar
Sözlü anlatım,uygulama
17. Hafta
Vize
Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Edebiyat sosyoloji ilişkisini tanımlar
ÖÇ-2
İlimlerin birbirine olan tesirini yorumlar.
ÖÇ-3
Örnekler üzerinden benzerlikleri tartışır
ÖÇ-4
Benzerlikleri örnekler üzerinden yorumlar
ÖÇ-5
Eserlerde sosyolojik unsurları tanımlar
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.