Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2019-2020 Güz döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
Temel Kaynaklar
-Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu. 1964, Arapça : sarf ve nahiv.. (İstanbul : Nur Ofset)
M. Meral Çörtü. 1999, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar. / -- İstanbul : Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı (İFAV),
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Arapçanın genel özelliklerinin incelenmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
2. Hafta
Arapça ekler ve çekimlerin işlenmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
3. Hafta
İsim cümlelerinin işlenmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
4. Hafta
Filler çekimlerinin işlenmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
5. Hafta
Sarf ve Nahiv Hakkında bilgi verilmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
6. Hafta
Sarf ve Nahiv Hakkında bilgi verilmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
7. Hafta
harfi cerler ve kullanımları
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
8. Hafta
Ara Sınav.
9. Hafta
İ’rab bahsinin işlenmesi.
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
10. Hafta
Muzaf ve muzafun ileyhin işlenmesi
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
11. Hafta
Sıfat-ı mavsufların işlenmesi
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
12. Hafta
Klâsik metin okuma ve uygulama
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
13. Hafta
Metin okuma ve uygulama
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
14. Hafta
Metin okuma ve uygulama
Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Arapçanın özelliklerini tanır.
ÖÇ-2
Arapça şahıs zamirlerini tanır.
ÖÇ-3
Arapça çekim eklerini tanır.
ÖÇ-4
Arapça yapım eklerini tanır.
ÖÇ-5
Arapça fiilleri zamanına ve şahıslara göre çekimler.
ÖÇ-6
Arapça cümle yapısını kavrar.
ÖÇ-7
Başlangıç düzeyinde Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
ÖÇ-8
Başlangıç düzeyinde modern Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.