Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Arapça I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB715 Arapça I 2/0/0 SA Arapça 4
Dersin Amacı
Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2019-2020 Güz döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
Temel Kaynaklar -Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu. 1964, Arapça : sarf ve nahiv.. (İstanbul : Nur Ofset)
M. Meral Çörtü. 1999, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar. / -- İstanbul : Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı (İFAV),
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Arapçanın genel özelliklerinin incelenmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
2. Hafta Arapça ekler ve çekimlerin işlenmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
3. Hafta İsim cümlelerinin işlenmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
4. Hafta Filler çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
5. Hafta Sarf ve Nahiv Hakkında bilgi verilmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
6. Hafta Sarf ve Nahiv Hakkında bilgi verilmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
7. Hafta harfi cerler ve kullanımları Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta İ’rab bahsinin işlenmesi. Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
10. Hafta Muzaf ve muzafun ileyhin işlenmesi Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
11. Hafta Sıfat-ı mavsufların işlenmesi Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
12. Hafta Klâsik metin okuma ve uygulama Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
13. Hafta Metin okuma ve uygulama Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
14. Hafta Metin okuma ve uygulama Anlatma, soru-cevap, Araştırma, Metin üzerinde uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Arapçanın özelliklerini tanır.
ÖÇ-2Arapça şahıs zamirlerini tanır.
ÖÇ-3Arapça çekim eklerini tanır.
ÖÇ-4Arapça yapım eklerini tanır.
ÖÇ-5Arapça fiilleri zamanına ve şahıslara göre çekimler.
ÖÇ-6Arapça cümle yapısını kavrar.
ÖÇ-7Başlangıç düzeyinde Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
ÖÇ-8Başlangıç düzeyinde modern Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6                
ÖÇ 7                
ÖÇ 8