Bu dersin amacı; öğrencilerin Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuyabilmesi, anlamlandırabilmesi ve değerlendirebilmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Öğrencinin önceden edindiği kurumsal yeterlilik vs.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Türkmen
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe günü 09.00-11.00 AK4B 0406 nolu sınıfta yürütülür.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi günü 13.00-15.00 saatleri arasında AK3D19 nolu odada görüşülebilir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım,tartışma ve uygulama.
Temel Kaynaklar
- İz, Fahir (1995), Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ, Ankara.
- Okuyucu, Cihan (vd.) (2009), Klasik Dönem Osmanlı Nesri, Kriter.
- Sinan Paşa, Tazarrunâme, Mertol Tulum (hz.), (1971), MEB.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
2. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
3. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
4. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
5. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
6. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
7. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
8. Hafta
Vize
Yazılı
9. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
10. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
11. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
12. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
13. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
14. Hafta
Örnek metin okuma ve uygulama.
Okuma, tartışma ve uygulama.
15. Hafta
Final
Yazılı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ1. Arap harfli Türkçe metinleri okur.
ÖÇ-2
ÖÇ2. Seçilen Arap harfli metinleri Latin harflerine aktarır.
ÖÇ-3
ÖÇ3. Seçilen Arap harfli metinleri günümüz Türkçesine çevirebilir.
ÖÇ-4
ÖÇ4. Seçilen metinlerdeki dil özelliklerini tanır.
ÖÇ-5
ÖÇ5. Manzum ve mensur metinlerin özelliklerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.