Dersin ortaöğretimde öğretimi ile ilgili olarak, gerekli metot, teknik ve davranışları öğrenciye kazandırmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı günü 11.00-13.00 saatleri arasında AK-ZD4 numaralı amfide yürütülür
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günü 17.00-17.30 saatleri arasında CATS üzerinden görüşülür.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
-Cemiloğlu, Mustafa, 2003, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
-Ertem, Rekin- Kocakaplan, İsa, 2010, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Kesit Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
-Lise Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları.
Lise Dil ve Anlatım ders kitapları.
Günlük plan örnekleri,
Ünite planı örnekleri,
Lise Türk Dili ve Edebiyatı dersi müfredat programı.
Lise Dil ve Anlatım dersi müfredat programı.
Yıllık plan örnekleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türk Dili ve Edebiyatı dersinin amaçları
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
2. Hafta
Türk Dili ve Edebiyatı dersinin müfredat programı
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
3. Hafta
Günlük plan, ünite planı ve yıllık plan hakkında bilgilendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
5. Hafta
15-20 slayt uzunluğunda hazırlanan bir konunun sınfta örnek sunumunun yapılması ve değerlendirilmesi
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
6. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
7. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
8. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
9. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
10. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
11. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
12. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
13. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
14. Hafta
Öğrencilerin hazırladıkları konuları sınıfta sunmaları ve toplu değerlendirme
Anlatım, soru-cevap, tartışma, tümevarım, tümdengelim, uygulama, canlandırma vb. yöntem ve teknikler ders sırasında yeri geldikçe kullanılacaktır.
15. Hafta
Final sınavı
Öğrencilerin hazırladıkları planlar, ppt sunusu ve sınıfta yaptıkları sunum sırasında gösterdikleri performansdeğerlendirilir.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
90
Derse Devam / Katılım
1
10
ÖÇ-1
Derste kullanılacak yöntemleri belirtir.
ÖÇ-2
Dersin öğretimi hakkındaki verileri yorumlar.
ÖÇ-3
Dersle ilgili dokümanları sınıfta kullanır.
ÖÇ-4
Konuyu sunma aşamalarını planlar.
ÖÇ-5
Dersin öğretimi hakkındaki planlama ve dokümanları geliştirir.
ÖÇ-6
Konuların sınıfta işlenmesinin ardından, öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.