1. Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi tarihini öğretmek.
2. Yabancı dil öğretim yöntemlerini öğretmek.
3. Türkçeyi yabancı dil olarak öğretebielecek bilgi ve becerileri kazandırmak.
4. Yabancı dil öğretim yöntemlerinden amaca uygun olanını seçebilmelerini sağlamak.
5. Her türlü milletten insana Türkçe öğretebilme becerisi kazandırmak.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emre Berkan Yeni
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2019-2020 Güz döneminde bu ders teklif edilmemiştir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru-cevap, demonstrasyon.
Temel Kaynaklar
Hengirmen, Mehmet , Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi, Ankara., 1996.
Demirel, Özcan,Türkçe Öğretimi, Ankara, 2002.
Çetin,Mustafa, Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı,(Web tabanlı e-kitap) Dil Evi yay., İst., 2011.
Demircan, Ömer, Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul, 2005.
Diğer Kaynaklar
Demirel, Özcan, Genel Öğretim Yöntemleri, USEM Yay., Ankara, 1996.
Demirel, Özcan, Yabancı Dil Öğretimi, İlkeler, Yöntemler, Teknikler, Ankara, 1990.
Çetin,Mustafa, Turkofoni Türkçe Öğren I,II,II,IV,V,VI, Dil Evi Yay.,İst.,1999.
Çetin,Mustafa, Turkuaz Türkçe Konuşalım I,II Dil Evi Yay., İst.,2001.
Çetin,Mustafa,Turkuaz Türkçe Yolu Serisi, Dil Evi Yay.,İst.,2001.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yabancılara Türkçe öğretimi sahasının tanıtımı ve yabancılara Türkçe öğretiminde beden dili kullanımı
Uygulama, Atölye çalışması
2. Hafta
Türkçenin anadil ve yabancı dil olarak öğretilmesi tarihi
Sözlü anlatım
3. Hafta
Dil Öğretim yöntemleri kavramları
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
4. Hafta
Dil Öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
5. Hafta
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğal yöntem,
İşitsel-Dilsel yöntem
Uygulama, Berlitz Uygulaması, Direkt Yöntem
Uygulama
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
6. Hafta
Bilişsel Yöntem,Telkin Yöntemi, İletişimci Yöntem
Uygulama
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
7. Hafta
Seçmeci Yöntem, Sokrates Yöntemi
Uygulama
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Dil Öğretiminde Genel İlkeler ve Dil Öğretim Teknikleri
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
10. Hafta
Yabancılar Tükçe Yazılmış Kitapların İncelenmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
11. Hafta
Dört Dil Becerisinin Öğretimi
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
12. Hafta
Dil Ogretiminde Ortak Olcutler ve ADP
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
13. Hafta
Avrupa Komisyonu Avrupa Dil Öğretimi Ortak Ölçütlerine Uygun Sınavlar
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
14. Hafta
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İle ilgili Yapılan Çalışmalara Genel Bakış
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
15. Hafta
Yabancı Öğrencilerin Yaptıkları Dil Yanlışları
Sözlü anlatım, soru-cevap, uygulama
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
0
Final
1
60
ÖÇ-1
1.Türkçenin hem ana dili Türkçe olanlara hem de yabancılara öğretilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir.
ÖÇ-2
2. Yabancı dil öğretim tekniklerini seçme ve ayırma işini yapabilir.
ÖÇ-3
3. Amaca uygun yöntem seçebilir.
ÖÇ-4
4. Türkçeyi her düzeyde öğretebilir.
ÖÇ-5
5. Dil öğretim tekniklerini bilir ve uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.