Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı

Osmanlı Türkçesi dönemine ait eserleri ve Klâsik edebiyat metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Farsçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Klâsik edebiyat geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Farsçanın genel özelliklerinin incelenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma
2. Hafta Fars alfabesinin işlenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma
3. Hafta İsim cümlelerinin işlenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma
4. Hafta İsim cümlelerinin işlenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
5. Hafta İsim cümlelerine dair örneklerin incelenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
6. Hafta Farsça diyalog metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
7. Hafta Farsça diyalog metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
8. Hafta Vize Sınavı Uygulama
9. Hafta Fiil cümlelerinin işlenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
10. Hafta Fiil çekimlerinin işlenmesi. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
11. Hafta Farsça zaman ve dilek kiplerinin işlenmesi Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
12. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
13. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
14. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
15. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
16. Hafta Modern Farsça metinleri okuma, uygulama ve çeviri. Anlatma, soru -cevap, tartışma, örnekleme
17. Hafta Final sınavı Uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Farsçanın özelliklerini tanır.
ÖÇ-2Fars alfabesini tanır.
ÖÇ-3Farsça şahıs zamirlerini tanır.
ÖÇ-4Farsça çekim eklerini tanır.
ÖÇ-5Farsça yapım eklerini tanır.
ÖÇ-6Farsça fiilleri zamanına göre çekimler.
ÖÇ-7Farsça cümle yapısını kavrar.
ÖÇ-8Başlangıç düzeyinde Farsça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--